شنبه 21/سپتامبر/2024

زخمی شدن35 فلسطینی در جریان درگیری های چهارمین جمعه خشم

جمعه 29-دسامبر-2017

شهرهای مختلف کرانه باختری و باریکه غزه امروز جمعه 29/12/2017 شاهد برگزاریراهپیمایی های خشم در چهارمین جمعه متوالی در اعتراض به تصمیم دونالد ترامپ رئیسجمهور آمریکا درباره قدس اشغالی بودند.

به گزارش خبرنگاران مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این راهپیمایی ها در استان هایمختلف فلسطین برگزار شد و در بسیاری از موارد به درگیری با نظامیان رژیم صهیونیستیانجامید.

بر اساس این گزارش ها، شهرهای قدس، رام الله، البیره، الخلیل، نابلس، قلقیلیه،سلفیت و باریکه غزه شاهد برگزاری راهپیماهای باشکوه و درگیری با نظامیان رژیمصهیونیستی بودند که سربازان ارتش صهیونیستی برای متفرق کردن تظاهرات کنندگان بهشلیک گلوله های مشقی و گاز اشک آور متوسل شدند.

سازمان هلال احمر فلسطین در آمارهای اولیه خود، شمار مجروحان این حوادث را دردو منطقه کرانه باختری و قدس اشغالی 35 نفر اعلام کرد. از میان این مجروحان، 4 نفردر اثر اصابت گلوله های جنگی و 11 نفر با گلوله مشقی زخمی شده اند و 20 نفر دیگرهم در اثر استنشاق گازهای اشک آور دچار حالت خفگی شده اند.

در جریان درگیری های باریکه غزه نیز، 4 فلسطینی به ضربه گلوله های مشقی زخمیشدند و 15 نفر دیگر هم دچار حالت خفگی ناشی از استنشاق گازهای اشک آور شده اند. 

لینک کوتاه:

کپی شد