شنبه 21/سپتامبر/2024

توافق سری آمریکا و اسرائیل علیه ایران

جمعه 29-دسامبر-2017

دولت های آمریکا و اسرائیل توافقی سری را برای پایان دادن به خطر و تهدیدات ایران به امضا رسانده اند.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، شبکه دهم تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از شماری از مقامات بلندپایه دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی تصریح کرد که این توافق در نشست های سری و محرمانه مسئولان امنیتی و اطلاعاتی بازر آمریکایی و صهیونیستی در 12 دسامبر جاری در کاخ سفید حاصل شده است.
بر پایه این توافق، دو طرف اهدافی استراتژیک و مشترک را مشخص کرده اند که ممکن است سخنان ترامپ در 13 اکتبر در مورد ایران را به اقداماتی عملی مبدل کند.
این منبع افزود که دو طرف قرار است تیم هایی ویژه تشکیل دهند که ماموریت آن ایجاد راهکارهای دیپلماتیک و برخی راهکارهای مخفی جهت جلوگیری از دست یابی ایران به سلاح هسته ای است و پیش بینی می شود که تیمی دیگر مسئول به شکست کشاندن تلاش های ایران جهت تقویت جایگاه و نفوذ خود در برخی کشورهای منطقه از جمله سوریه و لبنان شود.
یک تیم هم قرار است مسئول هماهنگ سازی سیاست های آمریکا و اسرائیل در منطقه پس از پایان جنگ داخلی در سوریه و چگونگی تعامل با حزب الله باشد که هر دو طرف آن را سازمانی تروریستی می دانند.
تیم سوم هم مامور تحت نظر گرفتن برنامه موشک های بالستیک ایران بوده و تیم چهارم سناریوهای احتمالی با مشارکت ایران و حزب الله که ممکن است جرقه جنگ در خاورمیانه را بزند، بررسی خواهد کرد.

لینک کوتاه:

کپی شد