یکشنبه 22/سپتامبر/2024

تاکید پادشاه اردن بر هم افزایی تلاش ها برای حمایت از فلسطینیان

شنبه 6-ژانویه-2018

پادشاه اردن امروز شنبه بر لزوم افزایش تلاش ها و هماهنگی مواضع کشورهای عربیبرای حمایت از برادران فلسطینی در زمینه حفظ حقوق تاریخی و قانونی شان در شهر قدسو تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف تاکید کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از خبرگزاری رسمی اردن، ملک عبد اللهدوم در جریان دیدار با هیات وزارتی عربی در کاخ حسینیه در امان خاطر نشان کرد که«مساله قدس باید در قالب حل نهایی و توافق صلح عادلانه و دائمی میان فلسطینیان و”اسرائیلی ها” و بر پایه راهکار تشکیل دو کشور که در قطعنامه های سازمانملل و طرح صلح عربی بر آن تاکید شده، حل و فصل شد.»

در این دیدار وزرای خارجه مصر، فلسطین، عربستان، مراکش، امارات و احمد ابوالغیط دبیر کل اتحادیه عرب حضور داشتند.

ملک عبد الله در این دیدار بر اهمیت حمایت از پایداری اهالی قدس و هویت عربیاین شهر و مقدسات اسلامی و مسیحی آن تاکید و خاطر نشان ساخت که باید از اجماع بینالمللی درباره وضعیت حقوقی قدس استفاده کرد.

پادشاه اردن همچنین تصریح کرد که این کشور با توجه به برخورداری از حق نظارتبر مقدسات اسلامی و مسیحی قدس، تمامی تلاش خود را برای عمل به مسئولیت های دینی وتاریخی اش در زمینه حمایت از مقدسات اسلامی و مسیحی قدس به کار خواهد گرفت.

در این دیدار بهترین راه های مقابله با تصمیم اخیر آمریکا درباره قدس که مغایرقطعنامه های بین المللی درباره تعیین وضعیت قدس از طریق مذاکرات میان طرف هایذیربط است، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

شرکت کنندگان در این نشست همچنین بر لزوم ا فزایش تلاش ها برای دستیابی بهراهکار سیاسی به منظور حل منازعه فلسطینی ـ اسرائیلی بر پایه پذیرش حقوق ملتفلسطین در زمینه آزادی و تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس تاکید کردند. 

لینک کوتاه:

کپی شد