شنبه 21/سپتامبر/2024

ابو مرزوق: توافق سال 2017 زمینه مناسبی برای آشتی واقعی فراهم نکرد

یکشنبه 7-ژانویه-2018

عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی “حماس” احتمال دستیابی به توافقآشتی جدید با جنبش فتح در سال جدید میلادی را مورد تردید قرار داد و گفت جنبش فتحو محمود عباس رئیس آن از اجرای آشتی ملی طفره می روند و به رویکرد سیاسی خود ادامهمی دهند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، موسی ابو مرزوق در نشستی که به همت موسسهرسانه ای “الرساله” و با حضور جمعی از نویسندگان و تحلیلگران برگزار شد،خاطر نشان کرد «به نظر من، در سال جدید توافق آشتی جدیدی محقق نخواهد شد و تشکیلاتخودگردان هم به تمامی مسئولیت هایش در باریکه غزه عمل نخواهد کرد» و شاید تنهابرخی مجازات های اعمال شده علیه باریکه غزه لغو شود، اما پیشرفت اساسی و واقعی درمسیر ساماندهی به اوضاع داخلی فلسطین صورت نخواهد گرفت.

ابو مرزوق در عین حال ملاحظاتی اساسی د رباره توافقنامه آشتی ملی اخیر که درقاهره میان دو جنبش فتح و حماس به امضا رسید، مطرح کرد و گفت توافق آشتی سال 2017زمینه مناسبی برای آشتی واقعی فراهم نکرد.

وی افزود: بسیاری از مسائل به طرف میانجی واگذار شده است که باید هر دو طرفآشتی ملی را ملزم به اجرای تعهدات شان کند؛ لذا، این توافق آشتی جای تأمل دارد و بدینشکل نمی تواند ادامه پیدا کند. 

لینک کوتاه:

کپی شد