جمعه 20/سپتامبر/2024

فارین پالیسی: عباس در جریان تصمیم ترامپ قرار داشت

سه‌شنبه 9-ژانویه-2018

مجله فارین پالیسی آمریکا فاش کرد که محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینهمچنان به صورت غیرعلنی با دولت آمریکا در ارتباط است و از قبل در جریان تصمیمدونالد ترامپ رئیس جمهور مبنی بر اعلام قدس به عنوان پایتخت “اسرائیل”قرار داشت.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این مجله در گزارش خود خاطر نشان کرده استکه عباس هیچ طرحی برای مقابله با تصمیم ترامپ درباره قدس ندارد.

در ادامه این گزارش آمده است که عباس در سخنرانی های خود در واکنش به تصمیمترامپ دست به عوام‌فریبی و فریب ملت خود و جهانیان زد و سعی کرد با استفاده از اینفرصت، خود را قهرمان ملی جلوه دهد تا بتواند بر روی شکست های سیاسی مساله فلسطینسرپوش بگذارد.

فارین پالیسی تاکید کرده است که مقامات کنونی فلسطین؛ از جمله محمود عباس واطرافیان وی در مخالفت شان با تصمیم آمریکا جدی نیستند و عباس با کتمان حقایق ودروغ پردازی مدعی شده بود که تمامی روابط تشکیلات خودگردان با آمریکا را قطع کردهاست و این در حالی است که واقعیت کاملا عکس این ادعای وی را نشان می دهد.

این مجله خاطر نشان کرد که ترامپ در جریان سفر محمود عباس و هیات همراه وی؛ ازجمله صائب عریقات دبیر کمیته اجرایی ساف و ماجد فرج رئیس سازمان اطلاعات تشکیلاترام الله به آمریکا و دیدارشان با وی در کاخ سفید، طرح خود درباره قدس را به آنهااعلام کرده و گفته بود که این تصمیم را در تاریخ 6 دسامبر امضا خواهد کرد.

در ادامه این گزارش تاکید شده است که عباس پس از اطلاع از این مساله هیچ اقدامبازدارنده پیش دستانه ای در قبال این تصمیم انجام نداد و به عنوان مثال، رهبرانملی فلسطین و نهادهای تاثیرگذار را در جریان آن قرار نداد، بلکه تا زمان اعلامتصمیم ترامپ آنرا مخفی نگه داشت.

این مجله مشهور آمریکایی همچنین با اشاره به نحوه تعامل سرویس های امنیتی فلسطینبا اعتراضات در کرانه باختری تاکید کرد که این برخورد نشان دهنده تمایل عباس برایپذیرش این تصمیم است و هکماری های امنیتی با رژیم صهیونیستی هم به قوت خود باقیخواهد ماند. 

لینک کوتاه:

کپی شد