جمعه 20/سپتامبر/2024

درگیری جوانان فلسطینی با نظامیان ارتش صهیونیستی در کرانه باختری

پنج‌شنبه 11-ژانویه-2018

شهرهای و استان های مختلف کرانه باختری دیروز چهارشنبهشاهد درگیری جوانان فلسطینی با نظامیان ارتش صهیونیستی بود و سربازان صهیونیستی درجریان این درگیری ها از گلوله های جنگی و مشقی و گازهای اشک آور و گلوله های صوتیاستفاده کردند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع محلیکرانه باختری، جوانان فلسطینی در محله طیره شهر رام الله واقع در وسط کرانه باختریبا نظامیان صهیونیست درگیر شدند و مناطق دیگر کرانه باختری هم شاهد بازداشت هایگسترده بود.

در جریان این درگیری ها، دهها نفر از جوانان فلسطینی اقدامبه پرتاب سنگ به سمت نظامیان ارتش صهیونیستی کردند و سربازان صهیونیستی هم باگلوله های جنگی و مشقی، گازهای اشک آور و گلوله های صوتی به آنها پاسخ دادند.

این درگیری ها پس از آن آغاز شد که نظامیان ارتش صهیونیستیبه شهر رام الله حمله کرده و اقدام به بازرسی تعدادی از منازل به بهانه جستجویافراد تحت تعقیب خود کردند.

سربازان ارتش صهیونیستی در همین راستا، 11 فلسطینی را درنقاط مختلف کرانه باختری بازداشت کردند.

در حال حاضر 6400 فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی بهسر می برند که 62 نفر از آنها خانم (از جمله 10 دختر زیر 18 سال) و 300 نفر کودکهستند و علاوه بر این، 450 نفر بدون محاکمه در بازداشت اداری به سر می برند و 12نفر از نمایندگان پارلمان فلسطین هم در اسارت به سر می برند.

از سوی دیگر، نظامیان ارتش صهیونیستی به جستجوی مجریانعملیات اخیر نابلس که منجر به هلاکت یک خاخام صهیونیست شد، ادامه می دهند و درهمین راستا، حملات گسترده ای به شهرک های صره، تل، بیت وزن و اطراف گیت  و نیز محله های غربی نابلس انجام داده و ضمندرگیری با شهروندان فلسطینی، خسارت هایی را هم به اموال آنها وارد کردند.

گفتنی است که در اثر تیراندازی سه شنبه شب در نزدیکی شهرکصهیونیست نشین واقع در مجاورت شهر نابلس در شمال کرانه باختری، یک شهرک نشینصهیونیست به هلاکت رسید. به گزارش شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی، در اثرتیراندازی به سمت خودروی یک شهرک نشین صهیونیست، یک نفر کشته و چند نفر دیگر زخمیشدند و مجریان عملیات توانستند به سلامت از محل حادثه دور شوند. 

لینک کوتاه:

کپی شد