یکشنبه 22/سپتامبر/2024

ترس صهیونیست ها از شلیک هزاران موشک به اراضی اشغالی در جنگ آتی

شنبه 13-ژانویه-2018

در سایه برآوردهای نظامی و تحلیل ها در اسرائیل در مورداحتمال وقوع جنگ در مرزهای شمالی، بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران صهیونیست براین باورند که ممکن است در جنگ آتی روزانه هزاران موشک به اراضی اشغالی شلیک شود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این کارشناسان گفته اندکه احتمال وقوع جنگ در جبهه شمالی یا جنوبی در سال جاری ضعیف است اما با این وجودهر حادثه ای ممکن است به سرعت به وخیم تر شدن اوضاع و در نهایت وقوع جنگ منجر شود.

این در حالی است که گادی آیزنکوت رئیس ستاد مشترک ارتش رژیمصهیونیستی قبلا نسبت به این مسئله هشدار داده بود و کانون مطالعات امنیت داخلیوابسته به دانشگاه تل آویو نیز که نقشه تهدیدات پیش روی اسرائیل در سال 2018 راارائه داده است، گفته که حزب الله و ایران بزرگ ترین خطر و تهدید برای این رژیمهستند.

وزیر جنگ دولت رژیم صهیونیستی نیز چندین بار هشدار داده استکه این بار جنگ در جبهه شمالی، نه فقط حزب الله، بلکه سوریه و لبنان را نیز شاملخواهد شد.

الون بن دیوید تحلیلگر نظامی بارز شبکه دهم تلویزیون رژیمصهیونیستی در مقاله هفتگی خود در روزنامه معاریو نوشت که ارتش اسرائیل از سال 2014کاروان ها یا محموله های تسلیحاتی در لبنان را هدف قرار نداده است و در سال 2014یکبار همچین محموله ای را هدف قرار داد و حزب الله نیز در واکنش به آن مزارع شعبارا مورد حمله قرار داد.

بن دیوید اظهار داشت که ارتش رژیم صهیونیستی همچنین به فکرمسائلی در مورد آینده یعنی پس از نابودی داعش، کنار رفتن محمود عباس، قدرت یافتنمجدد بشار اسد و خروج حزب الله از سوریه است.

سال جاری از اهمیت و حساسیت بسیار بالایی برخوردار است وبزرگ ترین چالش پیش روی رژیم صهیونیستی، حفظ منافع اسرائیل ( یعنی بمباران محمولههای تسلیحاتی در سوریه) و همزمان جلوگیری از ایجاد تنش و درگیری و در نهایت وقوعجنگ است.

این کارشناس صهیونیست پیش بینی کرد که رژیم صهیونیستی 3 خطقرمز خود را حفظ کند، یعنی جلوگیری از انتقال سلاح های پیشرفته به لبنان، ممانعتاز ساخت موشک های دقیق و پیشرفته در سوریه و لبنان و جلوگیری از انتشار نیروهایشیعی نزدیک به ایران در مجاورت جولان.

آلون بن دیوید عنوان کرد که این سیاست رژیم صهیونیستی متضمندو پیام است، یکی برای دولت بشار اسد بدین مفهوم که در صورت ادامه فعالیت و حضورایران در سوریه، او باید تاوان آن را بدهد و دوم به روسیه بدین مفهوم که روس ها ازاصرار اسرائیل بر این خطوط قرمز آگاهند و این مسائل می تواند تلاش های آنان برایایجاد ثبات و آرامش در سوریه را بی نتیجه بگذارد.

بر خلاف دیگر تحلیلگران صهیونیست، بن دیوید معتقد است کهبشار اسد جرات نمی کند موشک های اسکاد به سمت تل آویو شلیک کند اما ممکن است راکتهایی به سمت جولان شلیک کند.

وی تصریح کرد که روسیه ممکن است مانع از وقوع جنگ بااسرائیل شود، زیرا مصلحتی برای خود در آن نمی بینید و می داند که این جنگ تلاش هایگسترده آنان برای حفظ دولت بشار اسد را بی نتیجه خواهد کرد.

آموس هرئیل تحلیلگر نظامی هاآرتص نیز به نقل از آیزنکوتتصریح کرد که ممکن است اوضاع تشدید شده و به سمت جنگ پیش رود.

هرئیل افزود که شعبه اطلاعات نظامی و آیزنکوت نگران دوسناریویی احتمالی هستند، نخست واکنش یکی از طرف های متخاصم اسرائیل در نتیجه واکنشهای ارتش صهیونیستی و دوم تشدید اوضاع و درگیری ها در اراضی اشغالی فلسطین.

الکس فیشمن تحلیلگر نظامی یدیعوت احرونوت نیز هشدار داد کهدر جنگ آتی ممکن است روزانه 3 الی 4 هزار موشک از لبنان به سمت اراضی اشغالی شلیکشود.

فیشمن افزود که این اندازه موشک در مجموع طول 33 روز در جنگدوم لبنان و 51 روز در جنگ سال 2014 غزه شلیک شده است.

لینک کوتاه:

کپی شد