یکشنبه 27/اکتبر/2024

حماس: بیانیه دولت تنش زا و غیرمسئولانه است

سه‌شنبه 16-ژانویه-2018

جنبش مقاومت اسلامی “حماس” مواضع و اصطلاحات ذکر شده در بیانیه دولترامی حمدالله نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین را “تنش زا” و”غیرمسئولانه” توصیف کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، جنبش حماس عصر امروز سه شنبه با صدوربیانیه ای خاطر نشان کرد که هدف از این مواضع، فریبکاری، بر هم زدن اوضاع، تحریفواقعیت ها و بازگرداندن پرونده آشتی ملی به نقطه صفر به منظور سرپوش گذاشتن بر رویشکست دولت در انجام وظایف و مسئولیت های خود در نوار غزه و بهانه تراشی برای اعمالمجازات های بیشتر با هدف انتقام جویی از شهروندان فلسطینی ساکن غزه است.

در ادامه این بیانیه آمده است که مواضع مذکور نشانگر درستی موضع حماس در زمینهتاکید بر لزوم کناره گیری دولت حمدالله و تشکیل دولت وحدت ملی است که آرمان هایملت فلسطین را برآورده کرده و با نیازهای مرحله کنونی مقابله کند.

حماس تصریح کرد که «دولت فلسطین باید به تمامی وظایف و مسئولیت های خود درقبال شهروندان فلسطینی اعم از ساکنان غزه و کرانه باختری به صورت مساوی عمل کند وبه جای بازی کردن با احساسات ملت فلسطین در سایه چالش های بزرگ پیش روی آرمان آن،به مجازات های اعمال شده علیه غزه پایان دهد.»

این جنبش در بخش دیگری از این بیانیه تاکید کرده است که به تمامی تعهدات خود ومقتضیات آشتی ملی عمل کرده و با نگرش مثبت و احساس مسئولیت ملی برای تحقق اینمساله تلاش کرده است، اما دولت حمدالله نخواهد توانست این جنبش را به ورطه درگیریها و کشمکش های رسانه ای بکشاند.

گفتنی است که دولت وفاق ملی فلسطین در بیانیه هفتگی خود اعلام کرده بود کهجنبش حماس بدون توجه به درد و رنج ساکنان غزه و با تمرکز بر روی مجازات های اعمالشده علیه نوار غزه به باج گیری از این دولت و سرقت اموالت ملت فلسطین ادامه می دهد.این دولت مدعی شده بود که هدف از این مجازات ها “اصلاح اوضاع” است. 

لینک کوتاه:

کپی شد