جمعه 20/سپتامبر/2024

روحانی: تصمیم آمریکا درباره قدس، نقض تمامی قوانین است

سه‌شنبه 16-ژانویه-2018

رئیس جمهورایران تاکید کرد که توطئه جدیدی علیه قدس و فلسطین طراحی شده است و اقدام آمریکادرباره این شهر، نقض تمامی قوانین بین المللی است.

به گزارش بخشفارسی مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری ایران،حسن روحانی در آیین گشایش نشست اتحادیه بین المجالس کشورهای اسلامی تصریح کرد که ابتکار جمهوری اسلامی ایران در بسیج جامعه جهانیبرای مبارزه با تروریسم و افراطی گری تحت عنوان جهان علیه افراطی گری و خشونت بااجماع جامعه جهانی روبرو شد و یکی از مزایای اصلی شکست جریان افراطی و خشونت طلبداعش، بازگشت موضوع فلسطین به جایگاه اصلی خود به عنوان اولویت اول دستور کارسیاسی امت اسلام است.

 ویمهمترین علت برهم خوردن ثبات و امنیت منطقه را تداوم اشغالگری و حمایت جانبدارانهو بی دریغ دولت آمریکا از رژِیم صهیونیستی دانست و گفت: حمایت های آمریکا از رژیمصهیونیستی موجب محروم ماندن ملت مظلوم فلسطین از حقوق اولیه خود در تشکیل دولتمستقل فلسطینی به پایتخت قدس شریف است.

 رئیسجمهور تاکید کرد: ضروری است موضع قاطع جهان اسلام در مردود شمردن تصمیم زشت رئیسجمهور آمریکا در اعلام انتقال سفارت خود به قدس شریف تا پس گرفتن آن ادامه یابد.اقدام رئیس جمهور آمریکا نقض آشکار قطعنامه های سازمان ملل است که حتی از سویمتحدان راهبردی آنها نیز در جهان غرب مورد انتقاد جدی قرار گرفته است.

 روحانیادامه داد: رژیم صهیونیستی از اینکه موضوع فلسطین دوباره به موضوع اصلی جهان اسلامتبدیل شده ناخرسند است و تلاش می کند با طرح موضوعات واهی، اولویت اول جهان اسلامکه همان فلسطین و قدس است به فراموشی سپرده شود.

 ویتصریح کرد: توطئه های جدید علیه فلسطین، قدس و جهان اسلام تاکنون برای بانیان آننتیجه معکوس داشته و لذا شاهد انتفاضه و حرکت جدید ملت فلسطین علیه رژیم صهیونیستیو حامیان آن هستیم. اطمینان دارم که امت اسلام و دولت های اسلامی موضوع قدس را بهعنوان قبله اول مسلمین هرگز فراموش نخواهند کرد و برای بازگشت کلیه فلسطینیان بهسرزمین مادری خود و تشکیل دولت فلسطین تلاش خود را مضاعف خواهند کرد.

لینک کوتاه:

کپی شد