شنبه 21/سپتامبر/2024

عباس: هرگز از ذره ای از خاک قدس و فلسطین چشم پوشی نمی کنیم

چهارشنبه 17-ژانویه-2018

رئیس تشکیلاتخودگردان فلسطین امروز چهارشنبه با ایراد نطقی در اجلاس جهانی الازهر در حمایت از قدس تصریح کرد:به دلیل ضعف جامعه بین الملل، هیچ قطعنامه ای در مورد فلسطین از سال 1947 اجرانشده است.

به گزارش مرکز اطلاعرسانی فلسطین، محمود عباس تاکید کرد: از شیوه های مسالمت آمیز برای احقاق حقوق خوداستفاده خواهیم کرد و هرگز به سمت خشونت نخواهیم رفت.

وی با طرح این سوالکه چطور آمریکا چنین موضع عجیب و غریبی را در قبال قدس اتخاذ می کند، افزود:آمریکا با این اقدام خطرناک، خود را از روند سازش خارج کرد.

رهبر جنبش خاطرنشان ساخت:هرگز حاضر به چشم پوشی از ذره ای از خاک قدس و فلسطین نیستیم.

عباس اظهار داشت کهتصمیم ترامپ در مورد قدس بی احترامی به امت های عربی و اسلامی و جانبداری آشکارآمریکا از رژیم صهیونیستی و جنایت های آن علیه ملت و مقدسات فلسطین است.

وی همچنین گفت: بهمبارزه مسالمت آمیز برای دفاع از حقوق و سرزمین و ملت مان ادامه می دهیم تااشغالگری برچیده شود و کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی در مرزهای سال 1967تشکیل شود.

رئیس تشکیلات رامالله تاکید کرد که قدس اگر پایتخت فلسطین باشد، دروازه صلح است و در غیر این صورتدروازه جنگ است و باید ترامپ از میان این دو گزینه یکی را انتخاب کند. 

اجلاس جهانی الازهر در حمایت از قدس شریف از امروز چهارشنبه در مرکز کنفرانس های الازهر در شهر نصر آغاز به کار کرد و قرار است دو روز ادامه داشته باشد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، در این اجلاس نمایندگانی از 86 کشور دنیا شرکت کرده اند. جلسه افتتاحیه این اجلاس صبح امروز چهارشنبه با سخنرانی احمد خطیب شیخ الازهر آغاز شد و پس از آن نیز محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین سخنرانی کرد.
قرار است در این اجلاس پاپ تواضروس دوم رهبر مسيحيان قبطی مصر، یوسف عثیمین دبیرکل سازمان همکاری اسلامی، احمد ابو الغیط دبیرکل اتحادیه عرب، مرزوق غانم رئیس مجلس امت کویت، صلاح آل شیخ وزیر امور اسلامی عربستان سعودی، مشعل سلمی رئیس پارلمان عربی، اولاف فیکس تافیت دبیرکل شورای بین المللی کلیساها و محمد عیسی دبیرکل انجمن جهان اسلام سخنرانی کنند.

پس از این سخنرانی ها، دور دوم این اجلاس تحت عنوان “هویت عربی قدس و پیام آن” آغاز خواهد شد که حول 4 محور خواهد بود: نخست: جایگاه دینی و جهانی قدس، دوم: قدس و تمدن آن، تاریخ و وضعیت کنونی، سوم: اثرات تغییر هویت بر ترویج خشونت و کراهیت و چهارم: رد ادعاهای صیونیست ها در مورد فلسطین و قدس.

در روز دوم نیز بیانیه پایانی این اجلاس قرائت خواهد شد.

لینک کوتاه:

کپی شد