شنبه 21/سپتامبر/2024

شیخ الازهر: عاقبت اشغالگری زوال و نابودی است، تاریخ ثابت کرده است

چهارشنبه 17-ژانویه-2018

شیخ الازهر در افتتاحیه اجلاس جهانی حمایت از قدس در شهرنصر پیشنهاد داد که سال 2018، سال قدس و ارائه حمایت های مادی و معنوی به ساکنانآن باشد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، شیخ احمد خطیب در سخنانیدر افتتاحیه این اجلاس که امروز چهارشنبه با حضور نمایندگانی از 86 کشور جهان آغازبه کار کرده است، تصریح کرد: من یقین دارم که رژیم صهیونیستی از سلا 1948 نتوانستهاست ما را شکست دهد، بلکه این ما هستیم که این شکست ها را با دستان خودمان ساختیم.

خطیب تصریح کرد که ما خواهان صلح و سازش هستیم اما همزمانباید ابزارهای قدرت را در اختیار داشته باشیم تا دشمنان از ما حساب ببرند و قبل ازاینکه دست به عربده کشی یا تجاوز و جنایتی بزنند، هزار بار عواقب و پیامدهای آن رابررسی کنند.

وی افزود که هر اشغالگری دیر یا زود نابود خواهد شد و اینیک حقیقت ثابت و سنتی الهی است و می توان به تاریخ مراجعه کرد.

شیخ الازهر خاطر نشان کرد که اجلاس امروز با اجلاس ها وکنفرانس های قبلی کاملا متفاوت است، زیرا این اجلاس در شرایطی بسیار سخت و حساسبرگزار می شود و این در حالی است که شمارش معکوس برای تقسیم منطقه و تعیین رژیمصهیونیستی به عنوان پلیس و ناظر بر کل منطقه آغاز شده است.

شیخ احمد خطیب ابراز امیدواری کرد که در این اجلاس توصیه هاو دستورالعمل هایی صادر شود که موجب آگاهی بخشی نسبت به مسئله قدس در اذهان میلیونها عرب و مسلمان شود.

خطیب اشاره کرد که در رسانه های اسلامی و عربی آنچنان کهباید به این مسئله پرداخته نمی شود. وی همچنین تاکید کرد که در مقابل تصمیمجائرانه ترامپ در مورد قدس باید کشورهای اسلامی و عربی به بررسی طرح ها و ایدههایی جدید حول عربی بودن قدس و حرمت مقدسات اسلامی و مسیحی آن بپردازند و نباید ازتعامل با مسئله قدس از رهگذر دینی شرمی داشته باشیم آن هم در شرایطی که رژیمصهیونیستی تمامی سیاست های خود را طبق دیدگاه های دینی پیش می برد.

لازم به ذکر است که اجلاس جهانی الازهر در حمایت از قدسشریف امروز چهارشنبه آغاز به کار کرد. این اجلاس دو روز ادامه خواهد داشت و شخصیتهای سرشناس از 86 کشور دنیا از جمله کشورهای اسلامی و عربی در آن شرکت دارند.

لینک کوتاه:

کپی شد