یکشنبه 22/سپتامبر/2024

گفتگوی تلفنی نتانیاهو و عبدالله دوم همزمان با سفر پنس به منطقه

یکشنبه 21-ژانویه-2018

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و عبدالله دومپادشاه اردن اخیرا با یکدیگر گفتگوهایی تلفنی داشته اند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از شبکه دهمتلویزیون رژیم صهیونیستی، این تماس ها در حالی برقرار می شود که رژیم صهیونیستیسرانجام پس از مدت ها از دولت اردن به خاطر حادثه سفارت این رژیم در امان که طی آندو شهروند اردنی کشته شدند، رسما عذرخواهی کرد.

البته منبع مذکور اشاره ای به فحوا و جزئیات گفتگوهای تلفنیعبدالله دوم و نتانیاهو نکرده است و به نقل از برخی مسئولان اسرائیلی ذکر کرد کهدو طرف متمایل به بهبود روابط در آینده نزدیک بوده اند.

رژیم صهیونیستی 3 روز پیش رسما از دولت اردن به خاطر حادثهسفارت و کشته شدن 3 شهروند اردنی به ضرب گلوله نیروهای امنیتی و سربازان اسرائیلیعذرخواهی کرد.

در دو حادثه جداگانه در سال های گذشته، یک قاضی اردن به ضربگلوله نظامی اسرائیلی در گذرگاه ملک حسین و دو شهروند اردنی هم به ضرب گلوله یکیاز نیروهای امنیتی سفات رژیم صهیونیستی در امان کشته شدند.

آخرین تماس تلفنی علنی نتانیاهو و پادشاه اردن به 24 جولایگذشته بازمی گردد که در آن زمان اوضاع قدس و اراضی اشغالی فلسطین به خاطر نصب گیتهای امنیتی در ورودی های مسجد الاقصی کاملا متلهب و ناامن شده بود.

دور جدید گفتگوهای تلفنی نتانیاهو و ملک عبدالله دوم همزمانبا سفر مایک پنس معاون دونالد ترامپ به منطقه صورت می گیرد.

در همین حال، روزنامه “اسرائیل الیوم” از احتمالنشست سه جانبه بنیامین نتانیاهو، دونالد ترام و ملک عبدالله دوم در حاشیه اجلاسبین المللی داووس در سوئیس در اواخر ماه جاری خبر داده است.

لینک کوتاه:

کپی شد