شنبه 21/سپتامبر/2024

پرداخت 5 میلیون دلار غرامت به خانواده اردنی های قربانی حادثه سفارت

یکشنبه 21-ژانویه-2018

دیپلمات های اردنی تاکید کردند که رژیم صهیونیستی 5 میلیوندلار غرامت به خانواده های دو شهروند اردنی که در حادثه سفارت این رژیم در امان درجولای سال 2017 کشته شدند، پرداخت کرده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از روزنامه عبریزبان یدیعوت احرونوت، سفارت رژیم صهیونیستی در امان تا زمان تعیین سفیر جدید،فعالیت خود را طبق روال معمول ازسر نخواهد گرفت.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی شامگاه جمعهگفته بود که این رژیم غرامت مالی را به دولت اردن تحویل می دهد نه خانوادهقربانیان حادثه سفارت و به زودی سفیر جدید اسرائیل در امان نیز مشخص خواهد شد.

منابع اردنی نزدیک به خانواده دو شهروند کشته شده در حادثهسفارت رژیم صهیونیستی در امان تاکید کردند که این رژیم 5 میلیون دلار غرامت بهآنان و خانواده قاضی رائد زعیتر که مارس 2014 در گذرگاه ملک حسین به ضرب گلوله یکنظامی اسرائیلی کشته شد، پرداخت کرده است.

یدیعوت احرونوت اشاره کرد که رژیم صهیونیستی 3 شرط تعیینشده از سوی اردن را پذیرفته و رسما با ارسال یادداشتی از دولت اردن بابت حادثهسفارت و قتل قاضی رائد زعیتر عذرخواهی کرده است و از طرفی هم متعهد به اجرایاقدامات قانونی در حق نیروی امنیتی سفارت شده که دو شهروند اردنی به ضرب گلوله اوکشته شدند و سومین شرط هم اینکه قرار است این رژیم سفیر کنونی یغنی عینات شلاین راکنار گذاشته و سفیر دیگری را تعیین کند.

روزنامه الغد اردن هم تاکید کرد که دولت اردن مبلغ غرامتمالی را دریافت کرده و در میان خانواده های قربانیان توزیع کرده است.

لینک کوتاه:

کپی شد