شنبه 21/سپتامبر/2024

اعتراض نمایندگان عرب کنست به سخنرانی مایک پنس

دوشنبه 22-ژانویه-2018

نمایندگان عرب کنست صهیونیستی امروز دوشنبه در اعتراض به سیاست خصمانه واشنگتنعلیه فلسطینیان، به سخنرانی “مایک پنس” معاون دونالد ترامپ رئیس جمهورآمریکا در کنست صهیونیستی اعتراض کرده و پلاکاردهایی در دست گرفتند که بر روی آنهانوشته شده بود “قدس پایتخت فلسطین است”.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع قدس اشغالی، به محض آغازسخنرانی پنس، نمایندگان فهرست یکپارچه احزاب عربی در کنست پلاکاردهایی در دستگرفتند که بر روی آنها به زبان های عربی و انگلیسی نوشته شده بود “قدس پایتختفلسطین است”، اما نیروهای امنیتی با حمله به آنها، این نمایندگان را از کنستبیرون کردند.

نمایندگان عرب کنست که 13 نفر هستند از قبل هم اعلام کرده بودند که سخنرانیپنس در کنست را تحریم خواهند کرد و این سفر اقدامی نامطلوب است؛ چرا که هدف از آننابودی هر گونه احتمال دستیابی به صلح عادلانه است و بنزین بر روی آتش منازعه میریزد.

این نمایندگان پنس و ترامپ را مسئول بن بست در مسیر روند سیاسی سازش و تداوماشغالگری و خونریزی توصیف کرده و اعلام نموده بودند که آمریکا هرگز میانجی بی طرفو قابل اعتمادی برای حل مساله فلسطین نبوده است، اما دولت کنونی در اتخاذ سیاستهای حمایتی از شهرک سازی های دولت راستگرا و تندروی صهیونیستی رکورد بی سابقه ایرا ثبت کرده است و پنس و ترامپ و دولت آنها هیچ تفاوتی با لیکود و فراکسیون خانهیهودی ندارند و این دولت کلا از میانجیگری بی طرفانه فاصله گرفته است.

این نمایندگان تصریح کردند که شریک اسرائیلی برای صلح وجود ندارد و تل آویوسعی در حل و فصل یکجانبه منازعه فلسطینی ـ صهیونیستی و پایان دادن به روند سازشمسالمت آمیز را دارد و دولت دونالد ترامپ کاملا از این رویکرد حمایت می کند و ادعاهایرژیم صهیونیستی درباره قدس و شهرک سازی و نیز آنچه را که از آن به عنوان “منافعامنیتی اسرائیل” یاد می شود، تایید می کند و در مقابل، تمامی خواسته های بحقفلسطینیان را نادیده می گیرد.

در این بیانیه تاکید شده است که دولت ترامپ حتی از مواضع دولت های قبلی آمریکامانند مشروعیت نداشتن شهرک سازی و به رسمیت نشناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیلعقب نشینی کرده و کاملا قوانین بین المللی را نقض کرده است و خود به مانعی بر سرراه هر گونه احتمال حل عادلانه مساله فلسطین تبدیل شده است. 

لینک کوتاه:

کپی شد