شنبه 21/سپتامبر/2024

مسئول آمریکایی: روابط آمریکا و تشکیلات خودگردان به کلی قطع شده است

چهارشنبه 24-ژانویه-2018

یک مسئول بلندپایه کاخ سفید اعلام کرد که از ماه دسامبرگذشته که دونالد ترامپ قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام کرد و ازتصمیم خود مبنی بر انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس خبر داد، روابط این کشوربا تشکیلات خودگردان فلسطین به کلی قطع شده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این مسئول آمریکایی کهنخواست نامش فاش شود، تصریح کرد که دولت آمریکا امیدوار است بتواند امسال طرح صلحخود را ارائه دهد. وی تاکید کرد که هیچ کشوری در دنیا خواهان تغییر آمریکا بهعنوان واسطه بین طرفین فلسطینی و صهیونیستی نیست و مقامات آمریکا نیز معتقدند که فلسطینیانچنین خواسته ای دارند.

از سوی دیگر، برخی مسئولان کاخ سفید تاکید کردند که امیدوارنددیدارهای چند روز پیش مایک پنس معاون دونالد ترامپ با عبدالفتاح سیسی رئیس جمهورمصر و ملک عبدالله دوم پادشاه اردن به نزدیک تر شدن دیدگاه ها و نقطه نظراتواشنگتن و محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین کمک کند.

تشکیلات خودگردان اخیرا در مناسبت های مختلفی از زمان اعلامتصمیم ترامپ در مورد قدس تاکید کرده است که آمریکا دیگر نمی تواند واسطه ای بی طرفدر مذاکرات صلح باشد. همچنین محمود عباس نیز در جریان سفر اخیر مایک پنس بهخاورمیانه حاضر به دیدار با او نشد.

از زمان اعلام تصمیم ترامپ در مورد قدس، موجی از خشم و تنشو ناامنی سراسر اراضی اشغالی فلسطین را فراگرفت و همین مسئله موجب وقوع درگیری هایشدید میان فلسطینیان خشمگین و اشغالگران صهیونیست شد که تاکنون در این درگیری هانزدیک به 20 نفر به شهادت رسیده و هزاران نفر زخمی شده اند. علاوه بر این، بیش از700 نفر هم تاکنون بازداشت شده اند.

گفتنی است که مایک پنس در سخنرانی روز دوشنبه خود در کنسترژیم صهیونیستی اعلام کرد که آمریکا سعی دارد تا قبل از پایان سال 2019 میلادیسفارت خود را از تل آویو به قدس انتقال دهد.

لینک کوتاه:

کپی شد