سه شنبه 24/سپتامبر/2024

ترامپ: قدس در مذاکرات صلح آتی مورد بررسی قرار نخواهد گرفت

پنج‌شنبه 25-ژانویه-2018

رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که مساله قدس به هیچ وجه در مذاکرات صلح آیندهمیان طرفین فلسطینی و اسرائیلی مورد بحث قرار نخواهد گرفت.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از روسیا الیوم، دونالد ترامپ امروزپنجشنبه در جریان دیدار با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حاشیهاجلاس اقتصادی داووس تصریح کرد که سفارت آمریکا در قدس طی سال جاری افتتاح خواهدشد و این اقدامی تاریخی و فوق العاده مهم است.

وی افزود مساله قدس مانع مذاکره طرفین فلسطینی و اسرائیلی بود و حذف آن ازدستور کار مذاکرات، زمینه را برای پیشبرد این مذاکرات فراهم کرد، اما اکنون طرففلسطینی مانع از پیشبرد این مذاکرات می شود.

ترامپ در عین حال طرف فلسطینی را به کاهش بیشتر کمک های آمریکا در صورت مخالفتبا بازگشت بر سر میز مذاکرات با طرف اسرائیلی تهدید کرد و گفت:« آنها باید بهآمریکا احترام بگذارند و در غیر این صورت، ما هیچ گامی جلو نخواهیم گذاشت.» ویافزود:«وقتی آنها خودشان کاری نمی کنند، چرا کشوری مثل ما باید قدم جلو بگذارد؟»

وی همچنین از خودداری فلسطینیان از دیدار با “مایک پنس” معاون خودکه اخیرا به فلسطین اشغالی (اسرائیل) سفر کرده بود، انتقاد کرد و این اقدام را بیاحترامی به آمریکا دانست.

ترامپ در عین حال، مدعی شد که آمریکا پیشنهاد خوبی برای فلسطینیان دارد، اماآنها باید به واشنگتن احترام بگذارند و در قالب این طرح، از اسرائیل هم خواستهخواهد شد که امتیازاتی را به طرف فلسطینی بدهد، اما ما فعلا باید منتظر بمانیم واوضاع را زیر نظر بگیریم. 

لینک کوتاه:

کپی شد