جمعه 20/سپتامبر/2024

هنیه: امت با درگذشت العلمی یک رهبر سیاسی و نظامی بزرگ را از دست داد

سه‌شنبه 30-ژانویه-2018

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکیدکرد: عماد العلمی یک رهبر عادی نبود، از این رو حماس و فلسطین و امت با درگذشتوی یک رهبر سیاسی و نظامی بزرگ را از دست داد.  

به گزارش مرکز اطلاعرسانی فلسطین، اسماعیل هنیه امروز سه شنبه در جریان تشییع جنازه این رهبر برجستهحماس در مسجد عمری در شهر غزه تصریح کرد: العلمی یک چهره کاملا سیاسی بود، ولی در برههای فعالیت های نظامی و امنیتی حماس را هدایت و رهبری کرد. 
وی خاطرنشان ساخت که عماد العلمی یکی از شجاع ترینمردان بود، هر کس با او کار کرده بود و با او پیرامون راهبرد مربوط به اصول مسالهفلسطین بحث و گفت و گو کرده بود می دانست که ابوهمام یکی از شجاع ترین مردان است،آرامش و سکوت او هرگز به ضرر آرمانش نبود، آرامش و سیمای زیبا و چهره بشاش او هرگزبه معنی ترسو بودنش نبود، او دلی نیرومند و ذهنی بسیار پویا داشت.  

وی یادآور شد که عظمتتاریخ و قداست آرمان فلسطین در وجود ابوهمام نهادینه شده بود، هنگامی که حماس او را به عنوان اولین نماینده خود در جریان نخستین مناسبات سیاسی این جنبش با کشوری در حجم و اندازه ایران انتخابکرد، می دانست چه کسی را به این کشور اعزام می کند، کشوری که این رابطه و پیوندثابت و ناگسستی را با حماس رقم زد. 

هنیه خاطرنشان ساخت:العلمی ضمن پایبندی به مواضع اصولی حماس، بنا به اقتضای شرایط نرمش نیز به خرج میدهد و میان آن دو تلفیق ایجاد کرده بود، او از فکر و اندیشه ای روشن و باز برخوردبود و بنا به اقتضای شرایط عمل می کرد. 
این رهبر فلسطینی، العلمی را ” مهندس امیر”خواند و تاکید کرد که وی در معماری اندیشه و تئوری سیاسی حماس و پی ریزی دکتریننظامی و امنیتی و فعالیت های سندیکایی در داخل و خارج فلسطین نقش آفرینی داشت.
هنیه به نمایندگی از حماس در داخل فلسطین و خارجآن درگذشت یکی از مخلص ترین، شجاع ترین، پاک ترین، پربرکت ترین و ثابت قدم ترین مردانرا به ملت فلسطین و امت های عربی و اسلامی و تمامی بشریت تسلیت گفت.
رهبر حماس تاکید کرد که تاکنون ده ها پیام و تماس تسلیتبه مناسبت درگذشت العلمی و همچنین ده ها پیام همبستگی با حماس و مردمفلسطین و خانواده العلمی دریافت کرده است. 

لینک کوتاه:

کپی شد