جمعه 20/سپتامبر/2024

نتانیاهو: تا آزادی احمد جرار آرام نخواهیم نشست

یکشنبه 4-فوریه-2018

نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که «اسرائیل تا دستگیری احمد نصر جرار وهمدستانش آرام نخواهد نشست.»

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع قدس اشغالی، بنیامیننتانیاهو در پی چهارمین عملیات ناکام ارتش صهیونیستی طی دو هفته گذشته برایبازداشت یا ترور احمد جرار که متهم به قتل یک خاخام صهیونیست به نام “ازائیلشیوح” در نزدیکی نابلس است که یک ماه پیش اتفاق افتاد، مدعی شد که این رژیمتا دستگیری جرار و همدستانش آرام نخواهد نشست.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت أحرونوت هم اعلام کرده است که در عملیات تعقیب وتلاش برای بازداشت جرار، یگان های ویژه ارتش صهیونیستی هم در کنار تیپ گفعاتی وعناصر گارد مرزی مشارکت دارند.

کلمه “مطارد” (تحت تعقیب) این روزها به شکل گسترده ای میانفلسطینیان و در صفحات شبکه های اجتماعی رد و بدل می شود و این کلمه به فلسطینیانی مربوطاست که حاضر به تسلیم خود به ارتش صهیونیستی نیستند و به خاطر تعقیب و گریز، ازدیدگان پنهان می شوند.

“علا ریماوی” نویسنده و تحلیلگر مسائل سیاسی فلسطین در همین راستااظهار داشت که عملیات تعقیب و گریز احمد جرار تنها به 3 یا 4 مورد ختم نمی شود،بلکه بسیار بیشتر از این هاست و به صورت مستمر و در اشکال مختلف ادامه دارد ومبارزان همواره نمادی برای آرمان فلسطین بودند و احمد جرار هم نماد مبارزه ومقاومت در دوران کنونی است.

وی درباره دلایل شکست عملیات های جستجوی ارتش صهیونیستی برای پیدا کردن جرارتصریح کرد که «پیشینه مبارزاتی و مقاومتی خانواده احمد جرار که دوران تعقیب پدر ودیگر اعضای خانواده اش را تجربه کرده است در کنار سن جوان وی و وابستگی اش بهتشکیلات گسترده ای در کرانه باختری که در گذشته مبارزانی مانند محمود ابو هنود،یحیی عیاش و حتی محمد ضیف را به جامعه معرفی کرده است، مانع از دسترسی نظامیانصهیونیست به او شده است.

مصطفی شنار استاد جامعه شناسی سیاسی هم تاکید کرد که پدیده “تعقیب” درفرهنگ فلسطینی به دوران خیلی گذشته در تاریخ فلسطین و به آغاز دوره قیمومیت انگلیسدر این سرزمین برمی گردد و در حالی که در سال های گذشته پشتوانه مناسبی برای افرادتحت تعقیب وجود نداشت، اما پس از تصمیم ترامپ درباره دونالد ترامپ درباره قدس کهاین شهر را پایتخت رژیم صهیونیستی معرفی کرد، دوباره فضای جدیدی برای حمایت ازتفکر مقاومت شکل گرفته است.

از سوی دیگر، نشأت أقطش تحلیلگر و فعال رسانه ای فلسطینی هم اعلام کرد کهشرایط افراد تحت تعقیب کنونی با گذشته فرق دارد و اوضاع حاکم بر مبارزان تحت تعقیبدر حال حاضر، سخت تر از گذشته است؛ چرا که تکنولوژی هایی مانند تلفن و دیگر فناوریهای مدرن گسترش یافته است و با استفاده از آنها به راحتی می توان افراد را تحتتعقیب قرار داد و در کنار آنها نباید نقش مزدوران رژیم صهیونیستی را هم نادیدهگرفت. 

لینک کوتاه:

کپی شد