جمعه 20/سپتامبر/2024

در حال حاضر جنگ علیه غزه دور از انتظار است

یکشنبه 4-فوریه-2018

حمزه اسماعیل ابو شنب تحلیلگر فلسطینی به بررسی مانورهای نظامی گسترده ارتش رژیم صهیونیستی پرداخته و اینگونه نتیجه‌گیری می‌کند که شواهد حکایت از آن دارد که در شرایط فعلی وقوع جنگی دیگر در غزه دور از انتظار است. این در حالی است که روزنامه الحیات به نقل از برخی منابع فلسطینی از احتمال بالای وقوع جنگ در غزه خبر داده بود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، ابو شنب اینگونه بررسی کرده است:

از زمان انتصاب گادی آیزنکوت به عنوان رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی، او با توجه به درس‌هایی که از جنگ 51 روزه غزه در تابستان سال 2014 گرفته است، همواره بر برگزاری مانورهای گسترده نظامی اصرار دارد.

بنابراین، درست نیست که برگزاری هر مانور و رزمایشی را به جنگ علیه غزه ارتباط دهیم یا اینگونه تجزبه و تحلیل کنیم که اوضاع سیاسی حاکم که از راه‌ حل‌هایی تحمیلی بر فلسطینیان سخن می‌گوید، مستلزم آغاز جنگی دیگر علیه غزه است.

دشمن صهیونیستی اخیرا توانسته است تعدادی از تونل‌های مقاومت را در مناطق تحت سیطره خود کشف کند و همین مسئله می‌تواند وقوع جنگ و درگیری دیگر را به تاخیر بیندازد.

بدون شک مقاومت فلسطین در نوار غزه دشمن را آزرده و خسته کرده است، اما جبهه لبنان در این روزها به مراتب نسبت به غزه داغ‌تر است و دلیل آن هم این است که اسرائیل حزب‌الله را به ساخت کارخانه‌های تولید سلاح و موشک متهم کرده و مدعی است که بدین گونه حزب‌الله خواهد توانست به سلاح‌هایی دست یابد که کفه ترازو را در نبرد آتی به نفع آن سنگین خواهد کرد.

به رغم اوضاع سخت و ناگوار نوار غزه، به اعتقاد من جنگ بین مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی همچنان دور از انتظار است.

لینک کوتاه:

کپی شد