یکشنبه 27/اکتبر/2024

هشدار سازمان ملل نسبت به احتمال وقوع فاجعه در غزه در نتیجه بحران برق

چهارشنبه 7-فوریه-2018

سازمان ملل ضمن هشدار نسبت به اتمام سوخت تاسیسات حیاتی نوارغزه ظرف مدت 10 روز آینده، بر نیاز مبرم ارائه کمک به این باریکه از سوی حامیانمالی آن به منظور جلوگیری از وقوع فاجعه بزرگ انسانی در نتیجه بحران سوخت تاکیدکرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، دفتر هماهنگ کننده امورانسانی سازمان ملل “اوچا” در بیانیه ای اعلام کرد که این سازمان برایتهیه سوخت مورد نیاز و اضطراری برای ژنراتورهای ذخیره و تامین حداقل خدمات درزمینه های بهداشت، سلامت، آب و فاضلاب در سایه کمبود شدید سوخت در این باریکه باکشورهای حامی مالی آن هماهنگی خواهد کرد.

اوچا اشاره کرد که در وضعیت کنونی بیش از دو میلیون فلسطینیدر نوار غزه که بیش از نیمی از آنان کودک هستند، روزانه تنها 8 ساعت برق دارند.

این سازمان به نیاز شدید به 6.5 میلیون دلار در سال جاری بهمنظور تامین 7.7 میلیون لیتر سوخت اضطراری اشاره کرد و گفت که این حداقل میزانسوخت برای جلوگیری از وقوع فاجعه انسانی و توقف خدمات رسانی در این باریکه است.

اوچا همچنین بیان کرد که ماهیانه به 1.4 میلیون لیتر سوخت ودر سال 10 میلیون دلار هزینه برای ادامه فعالیت مراکز و تاسیسات حیاتی نیاز است.

 

لینک کوتاه:

کپی شد