یکشنبه 22/سپتامبر/2024

فاجعه در غزه/ تنها نیروگاه برق غزه در آستانه تعطیلی قرار گرفت

چهارشنبه 14-فوریه-2018

شرکت برق استان های نوار غزه اعلام کرد که شرکت برق به آنها اعلام کرده است کهنیروگاه برق غزه نیمه شب چهارشنبه به خاطر اتمام مقادیر سوخت اختصاص داده شده برایفعالیت این نیروگاه از کار خواهد ایستاد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، “محمد ثابت” سخنگوی شرکت توزیعبرق غزه در گفتگو با الرساله نت خاطر نشان کرد که تعطیلی نیروگاه برق غزه باعثتشدید بحران برق غزه در سایه قطع خطوط برق مصری از یک هفته پیش و وابستگی کامل اینمنطقه کاملا به خطوط برق “اسرائیل” می شود.

ثابت خاطر نشان کرد که بحران برق غزه در سایه هوای سرد حاکم بر نوار غزه کهباعث مصرف بیشتر برق توسط ساکنان غزه برای گرم کردن منازل شان می شود، تشدید میگردد.

وی بر لزوم هم افزایی تلاش ها برای تامین سوخت مورد نیاز برای فعالیت تنهانیروگاه برق غزه تاکید کرد و گفت شرکت برق غزه در این صورت می تواند ساکنان غزه راطی ساعت های بیشتری از نعمت برق بهره مند کند.

ثابت تصریح کرد که در سایه تامین برق از سه منبع؛ مصری، اسرائیلی و نیروگاهبرق غزه، ساعت های بهره مندی ساکنان غزه از نعمت برق به 4 ساعت در قبال 12 ساعتقطعی می رسد.

نوار غزه تقریبا از دو ماه پیش شاهد تشدید بحران برق است؛ به طوری که در قبالتنها 4 ساعت وصل جریان برق، بیش از 12 ساعت خاموشی در این منطقه برقرار می شود واین وضعیت ناشی از توقف تامین سوخت مورد نیاز برای فعالیت تنها نیروگاه برق غزه بهخاطر مالیات های سنگین دولت رام الله و نیز قطع روزانه خطوط برق اسرائیلی است.

در حالی که باریکه غزه به 450 الی 500 مگاوات برق نیاز دارد، در صورت تعطیلینیروگاه برق این منطقه، کسری برق غزه به 330 مگاوات خواهد رسید. 

لینک کوتاه:

کپی شد