جمعه 25/اکتبر/2024

تصمیمات مالیاتی جدید دولت حمدالله برای افزایش درآمد خود

دوشنبه 19-فوریه-2018

نخست وزیر دولت تشکیلات خودگردان فلسطین امروز دوشنبه از تصویب مالیات هایجدید و مجموعه ای از اقدامات مالیاتی برای افزایش 35 درصدی درآمدهای خود طی سال جاریمیلادی خبر داد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، رامی حمدالله به هنگام ارائه بودجه سال2018 به همراه “شکری بشاره” وزیر دارایی و برنامه ریزی فلسطین در دفترنخست وزیری در شهر رام الله که در حضور تعدادی از بازرگانان و نمایندگان موسساتمدنی، بخش خصوصی، بانک ها و نمایندگان مراجع و کشورهای حامی مالی فلسطین و تعدادیاز مدیران و مسئولان وزارت دارایی برگزار شد، از اتخاذ سیاست های مالیاتی جدید خبرداد.

وی افزود:« بر اساس این اصلاحات، گروه مالیات دهنده چهارمی به سه گروه قبلی کهاز سال 2015 به این شکل دسته بندی شده اند، اضافه می شوند و مالیات بر درآمد ازصفر تا 20 درصد متفاوت خواهد بود و در عین حال، باعث افزایش 10 درصدی جمعیت مالیاتدهندگان و افزایش درآمده های مالیاتی دولت فلسطین به میزان 35 درصد در سال 2018خواهد شد.»

این تصمیم نشان می دهد که دولت فلسطین بدون رعایت اوضاع اقتصادی وخیم شهروندانفلسطینی؛ به ویژه در باریکه غزه، به دریافت مالیات از آنها ادامه می دهد.

این در حالی است که بر اساس بودجه قبلی تشکیلات خودگردان فلسطین، 3 گروهمالیات دهنده وجود داشت که بیشترین مالیات پرداختی از سوی آنها 15 درصد بود. 

لینک کوتاه:

کپی شد