یکشنبه 22/سپتامبر/2024

هشدار رئیس جمهور اسبق آمریکا نسبت به وقوع جنگ جدید در غزه

پنج‌شنبه 22-فوریه-2018

رئیس جمهور اسبق آمریکا امروز پنجشنبه نسبت به احتمال وقوع جنگ جدید در غزه کهمی توان “تبعات فاجعه باری” برای همه کشورهای منطقه در بر  داشته باشد، هشدار داد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع آمریکایی، این اظهارات جیمیکارتر در نشست شورای امنیت سازمان ملل در شهر نیویورک که به درخواست کویت رئیسدوره ای این شورا، بولیوی، فرانسه و سوئد به منظور بررسی چشم اندازهای راهکارتشکیل دو کشور و تحقق صلح در منازعه فلسطین برگزار شد، بیان شد.

در نشست های غیر رسمی شورای امنیت که به نشست های “آریا” معروف است،شخصیت های برجسته خارج از ترکیب نمایندگان کشورهای عضو شرکت می کنند و مسائل مشخصیبه درخواست هر کدام از 15 کشور عضو برگزار می شود. در این نشست، “ریچاردمرفی” سفیر سابق آمریکا در سوریه، برخی مسئولان بین المللی و نمایندگان برخیکشورهای عضو شورای امنیت حضور داشتند.

کارتر در سخنان خود که مروی به نیابت از او قرائت کرد، تاکید نمود که راهکارتشکیل دو کشور در فلسطین، تنها راهکاری است که امکان تداوم حیات آن میان فلسطینیانو “اسرائیل” وجود دارد و «تشکیل کشور فلسطین در مرزهای سال 1967 باانجام برخی اصلاحات جزئی و با پایتختی قدس شرقی، به نفع “اسرائیل” است.»

در این سخنان کارتر، از طرفین فلسطینی و اسرائیلی خواسته شده بود مذاکرات سازشرا که از ماه آوریل سال 2014 به حالت تعلیق درآمده است، از سر بگیرند و برای حلمنازعه فلسطین تلاش کنند. 

لینک کوتاه:

کپی شد