شنبه 26/اکتبر/2024

نماینده آمریکا: معامله قرن به زودی آماده و ارائه می‌شود

جمعه 23-فوریه-2018

نماینده آمریکا در سازمان ملل تاکید کرد که تهیه و تدارک طرحصلح دونالد ترامپ در خاورمیانه موسوم به معامله قرن در مراحل پایانی خود قرار داردو این طرح به زودی ارائه خواهد شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، نیکی هیلی در کنفرانسی دردانشگاه شیکاگو اظهار داشت که یکی از طرفین زیاد به این طرح دلخوش نیست، البتهمخالف آن نیز نیست.

این اظهارات چند روز پس از سخنرانی محمود عباس رئیس تشکیلاتخودگردان فلسطین در شورای امنیت و ارائه طرح و دیدگاه خود در مورد حل منازعهفلسطین بیان می شود.

وی افزود که مذاکره کنندگان آمریکا، جارد کوشنر داماد ومشاور ترامپ و جیسون گرینبلات فرستاده ویژه صلح او به خاورمیانه در مورد پاره ایمسائل تردید دارند اما تهیه متن این طرح اکنون در مراحل پایانی قرار دارد.

هیلی در پاسخ به سوالی پیرامون اینکه آیا آمریکا دولت کنونیآمریکا از تشکیل کشور فلسطین حمایت می کند یا نه، گفت که این مسئله به فلسطینیان واسرائیلی ها بستگی دارد و تصمیم اصلی را در این باره آن ها اتخاذ می کنند.

وی تاکید کرد که به اعتقاد من، دو طرف در مسیر تحقق راهکارتشکیل دو کشور گام برمی دارند.

در همین راستا، روزنامه محلی قدس به نقل از برخی منابعآمریکایی بیان کرد که تیم ترامپ هفته آخر مارس از معامله قرن رونمایی خواهد کرد.

لینک کوتاه:

کپی شد