شنبه 21/سپتامبر/2024

اهداف و نتایج سفر هیئت حماس به قاهره از زبان یک رهبر این جنبش

جمعه 2-مارس-2018

عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس به تشریحاهداف و نتایج سفر هیئت بلندپایه این جنبش به قاهره پرداخت.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، عزت رشق عضو دفتر سیاسیو رئیس دفتر مناسبات عربی و اسلامی حماس در گفتگو با روزنامه “القدس”خاطر نشان کرد که رهبران حماس در این سفر 4 مسئله اساسی را به طور تفصیلی و عمیقبا مسئولان مصری مورد بحث و گفتگو قرار دادند.

رشق افزود که رهبران حماس در دیدار با مسئولان مصری بهبررسی تحولات سیاسی فلسطین در سایه حرف و حدیث ها پیرامون تصمیم دولت آمریکا برایارائه طرح صلح مدنظر خود یا همان معامله قرن، اوضاع سخت و ناگوار نوار غزه، پروندهآشتی ملی و روابط دوجانبه حماس و مصر پرداختند.

او که خود نیز یکی از اعضای هیئت بلندپایه حماس به رهبریاسماعیل هنیه در جریان سفر به قاهره بود، تاکید کرد که این سفر در چارچوب تلاش هایدائم حماس برای بحث و بررسی تحولات مسئله فلسطین و خطرات و تهدیدات پیش روی آن وراه های یکپارچه سازی تلاش های امت اسلامی و عربی برای دفاع از حقوق و اصول ثابتملت فلسطین صورت گرفت.

این عضو دفتر سیاسی حماس اظهار داشت که تماس های جنبشمتبوعش با فتح به منظور از میان برداشتن موانع پیش روی آشتی ملی همچنان ادامهدارد.

عزت رشق عنوان کرد که حماس حامل پروژه آزادسازی کامل وجامعی است و برای تعامل با هرگونه تحولی، گزینه های زیادی روی میز دارد. وی تاکیدکرد که اگر دشمن صهیونیستی در  اندیشهتجاوزی دیگر به نوار غزه باشد، گردان های شهید عزالدین قسام هر لحظه آماده و دستبه سلاح است و شعارشان این است که “اگر شما بازگردید ما نیز خواهیمآمد”.

رشق بر مخالفت قاطع جنبش متبوعش با آمادگی برخی طرف هایفلسطینی و عربی جهت پذیرش راه حل هایی که حق بازگشت آوارگان را به نابودی میکشانند، تاکید و عنوان کرد که این امر باطل و مردود است.

وی در رابطه با پرونده تبادل اسرا نیز اخبار منتشر شده دربرخی رسانه ها مبنی بر طرح این موضوع در سفر اخیر هیئت حماس به قاهره را رد وتاکید کرد که اشغالگران خوب می دانند که حماس در این پرونده چگونه عمل خواهد کرد.

عزت رشق در خصوص روابط با ایران نیز تاکید کرد که ایرانکشوری است که بیشتری کمک مالی و نظامی را به مقاومت فلسطین در سخت ترین شرایط ممکنارائه داده است.

لینک کوتاه:

کپی شد