شنبه 21/سپتامبر/2024

نقشه پنج ضلعی رژیم صهیونیستی علیه ایران

چهارشنبه 7-مارس-2018

مجله”پولتیکو”ی آمریکا دیروز سه شنبه از جزئیات طرح 5 ماده ای رژیمصهیونیستی علیه ایران و برنامه هسته ای آن پرده برداشت که مهمترین محور آن سیاستترور دانشمندان ایرانی است.

به گزارش مرکزاطلاع رسانی فلسطین، این مجله آمریکایی خاطر نشان کرده است که بحث ها درباره توافقهسته ای ایران محور اصلی گفتگوهای بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی بادونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در جریان دیدار اخیرشان در واشنگتن بود؛ به طوریکه طرفین بر روی این مساله توافق کردند که پروژ] هسته ای ایران برای امنیت رژیمصهیونیستی خطرناک است.

در گزارش اینمجله همچنین تاکید شده است که این طرح مبتنی بر این باور قدیمی و همیشگی مسئولانسازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی است که ایران سعی در دستیابی به بمب هسته ای رادارد و اگر تفکر حاکم بر ایران و اشخاصی که هویت سیاسی ایران را تشکیل می دهند، تغییرنکنند، تهران به این هدف دست خواهد یافت.

پولتیکواعلام کرده بود که “تامیر باردو” دست راست “مائیر داگان” رئیسسرویس های جاسوسی رژیم صهیونیستی “موساد” در سال 2003 و زمانی که ایرانپروژه هسته ای خود را آغاز کرد، اعتقاد داشت که این رژیم 3 گزینه پیش روی خوددارد؛ نخست: حمله نظامی به ایران، دوم: ایجاد تغییر در نظام ایران و سوم: متقاعدکردن مقامات سیاسی کنونی به این که هزینه تداوم پروژه هسته ای بیشتر از دستاوردهایناشی از توقف آن است. از آنجایی که دو گزینه اول و دوم غیرواقع بینانه است، راهیجز در پیش گرفتن گزینه سوم وجود ندارد و در این راستا، باید اقدامات علنی وغیرعلنی برای اعمال فشار شدید علیه مقامات ایرانی اتخاذ شود تا آنها مجبور به دستکشیدن از برنامه هسته ای خود شوند.

به گزارش مجله پولتیکو، داگان با طرح باردو موافق بود و آنرا تبدیل به یک طرحجسورانه پنج ضلعی کرد که اضلاع آن عبارت بودند از: فشار دیپلماتیک سنگین بینالمللی، تحریم های اقتصادی، حمایت از اقلیت های ایرانی و جریان های اپوزیسیون بهخاطر کمک شان به براندازی نظام ایران، جلوگیری از رسیدن محموله های تجهیزات و موادخام هسته ای به دست ایران و در نهایت، عملیات های محرمانه مانند تخریب تاسیسات وعملیات های ترور شخصیت های برجسته در عرصه برنامه هسته ای.

این مجله در ادامه آورده است که اسرائیل و به ویژه عناصر مخفی آن توانتنددانشمندان ایرانی را ترور کنند و “موفقیت قابل توجهی” در این زمینه کسبکنند. پولتیکو همچنین مدعی شده است که بر اساس گفتگوهای انجام شده با مسئولانبلندپایه اسرائیلی، آمریکایی، انگلیسی، آلمانی و فرانسوی می توان گفت که این رژیمبزرگترین عملیات اطلاعاتی، سیاسی و دیپلماتیک را برای توقف پروژه ایران به منظورساخت سلاح های کشتار جمعی انجام داده است و یکی از نتایج این عملیات، پذیرشمحدودیت های اعمال شده بر برنامه هسته ای ایران توسط این کشور در قالب توافق هستهای سال 2015 بود که میان ایران و اعضای شورای امنیت به علاوه آلمان به امضا رسید.

نقشه اسرائیل به گفته داگان این بود که با انجام مجموعه ای از عملیات هایدقیق، اوضاع را تغییر دهد و تا جایی که بتواند پروژه ایران را به تاخیر بیاندازدتا اینکه تحریم ها باعث ایجاد بحران اقتصادی خطرناک برای ایران و وادار شدنمسئولان این کشور به حذف پروژه هسته ای شود و یا احزاب مخالف تا حدی قدرت بگیرندکه حکومت این کشور را براندازند.

برای موفقیت این طرح، به همکاری های چهارجانبه میان سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا،دفتر امنیت ملی این کشور، سازمان موساد و سازمان اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی”امان” رسمیت داده شد و جرج دبلیو بوش رئیس جمهور وقت آمریکا و ایهوداولمرت نخست وزیر وقت اسرائیل به توافقی میان خود دست یافتند تا در زمینه تبادلاطلاعات با هم همکاری کنند.

علاوه بر این، آژانس اطلاعات آمریکا و وزارت خزانه داری این کشور در کنار یگان”سبیر” موساد که تخصص آن جنگ های اقتصادی است، جنگ همه جانبه ای را باتدابیر اقتصادی برای تضعیف پروژه هسته ای ایران آغاز کردند. واشنگتن و تل آویوهمچنین لیستی از تجهیزات مورد نیاز ایران برای پروژه خود تهیه کردند و حتی موادیرا هم که ایران نمی تواند بسازد، مشخص کردند تا جلوی انتقال این محموله ها به اینکشور را بگیرند. این وضعیت طی چندین سال در دوره دولت بوش تا دوران ریاست جمهوریباراک اوباما ادامه یافت.

اما ایرانی ها هم سرسخت بودند و در ژوئن سال 2009 موساد با همکاری سازمان هایاطلاعاتی آمریکا و فرانسه کشف کرد که این کشور تاسیساتی زیرزمینی برای غنی سازیاورانیوم در زیر کوهی در نزدیکی شهر قم ساخته اند. پس از 3 ماه اوباما با انتشاربیانیه ای ساخت این تاسیسات زیرزمینی را محکوم و تحریم های اقتصادی علیه ایران را تشدیدکرد.

اما در سطح محرمانه نیز، عملیات های خرابکاری مشترک اسرائیل و آمریکا توانستضرباتی را به تاسیسات پروژه هسته ای ایران وارد کند؛ به طوری که سیستم های رایانهای این کشور از کار افتاد و سانتریفیوژها به درستی کار نمی کردند. در بزرگترین ومهمترین عملیات مشترک میان آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران که به “بازیهای المپیک” معروف بود، ویروس های رایانه ای موسوم به “استاکس نت”خسارت های سنگینی به تاسیسات غنی سازی اورانیوم این کشور وارد کردند.

اما آخرین بخش نقشه داگان، ترور دانشمندان ایرانی بود که به تنهایی توسط موسادصورت گرفت و این سازمان فهرستی از 15 پژوهشگر اصلی را برای ترور تهیه کرده بود.

در  تاریخ 14 ژانویه سال 2007 دکتراردشیر حسین پور دانشمند هسته ای 44 ساله ایرانی که در تاسیسات غنی سازی اورانیوماصفهان کار می کرد، در شرایط نامشخصی از دنیا رفت و گزارش ها نشان می داد که وی دراثر خفگی ناشی از نشت گاز جان خود را از دست داده است، اما سازمان اطلاعات ایرانمی دانست که وی قربانی دسیسه صهیونیست ها شده است.

در 12 ژانویه سال 2010 راس ساعت 8:10 صبح مسعود محمدی از منزلش در یکی از محلههای بالاشهر تهران خارج شد و به سمت خودروی خود رفت، اما زمانی که در آنرا باز کردیک موتورسیکلت بمب گذاری شده که در نزدیکی محل پارک خودروی وی قرار داده شده بود،منفجر شد که منجر به شهادت وی گشت. این دانشمند هسته ای مدرک دکترای فیزیک خود رادر سال 1992 از دانشگاه فنی شریف دریافت کرده و به درجه استادی رسیده بود.

در تاریخ 29 نوامبر سال 2010 دو موتورسوار خودروهای دو شخصیت برجسته هسته ایرا با چسباندن بمب به خودروی در حال حرکت آنها منفجر کردند که منجر به شهادت دکترمجید شهریاری شد، اما “فریدون عباسی داوانی” و همسرش که در خودرویشانبودند، توانستند قبل از انفجار خودرو در اطراف دانشگاه شهید بهشتی، جان شان رانجات دهند.

مجله پولتیکو تصریح کرده است که ایرانی ها خیلی زود فهمیدند که یک طرفی در پشتپرده این ترورها قرار دارد و از همین رو، تدابیر امنیتی از دانشمندان هسته ای خودو به ویژه “محسن فخری زاده” رئیس گروه تسلیحاتی را که مغز متفکر برنامههسته ای ایران به شمار می رود، افزایش دادند.

مجله پولتیکو همچنین عنوان کرده است که این عملیات ها دستاورد دیگری هم داشتکه اسرائیل به دنبال تحقق آن نبود، اما عملا به نفع این رژیم تمام شد؛ به طوری کهایرانی ها که نگران نفوذ رژیم صهیونیستی در داخل کشورشان بودند، تلاش های گستردهای برای شناسایی روزنه های نفوذ و مقابله با هر گونه احتمال جعل و دستکاری درتجهیزات و مواد هسته ای انجام دادند و همه این مسائل منجر به کندی شدید روندپیشرفت برنامه هسته ای این کشور شد.

به دنبال بروز اختلافات شدید میان نتانیاهو و داگان، رئیس موساد از سمتشبرکنار شد تا “تامیر باردو” معاون وی جانشینش شود، اما وی نیز همین روشو رویکرد را در قبال برنامه هسته ای ایران دنبال کرد.

در ژوئیه سال 2011 نیز یک موتورسوار با تعقیب خودروی “داریوش رضایینژاد” استاد فیزیک هسته ای و از پژوهشگران برجسته سازمان انرژی اتمی ایران،در نزدیکی اردوگاه “امام علی” که از امنیتی ترین پایگاه های سپاهپاسداران انقلاب اسلامی ایران به شمار می رود و در داخل آن تاسیسات غنی سازیاورانیوم قرار دارد، به سمت او تیراندازی کرد.

این مجله مدعی شده است که بر اساس اطلاعاتی که به دست موساد رسیده بود، اینعملیات باعث ایجاد ترس و نگرانی شدید در میان دانشمندان ایرانی شده بود؛ به طوریکه بسیاری از آنها خواستار فعالیت در پروژه های غیرنظامی شده بودند.

پولتیکو در پایان مدعی شده است که سیاست ترورهای رژیم صهیونیستی در کنار تحریمهای اقتصادی و فشارهای دیپلماتیک علیه ایران و نیز حمایت از مخالفان این کشور،تهران را مجبور به امضای توافق هسته ای در سال 2015 کرد که به موجب آن، تاسیسات هستهای این کشور تحت نظارت قرار گرفت؛ به طوری که ایران نمی تواند به بمب هسته ای دستپیدا کند.

لینک کوتاه:

کپی شد