شنبه 21/سپتامبر/2024

هیات امنیتی مصر باریکه غزه را ترک کرد

پنج‌شنبه 8-مارس-2018

هیات امنیتی مصر که از 25 فوریه گذشته برای پیگیری روند اجرای توافق آشتی ملیامضا شده میان دو جنبش فتح و حماس به نوار غزه سفر کرده بود، پس از دیدارهای متعددبا طرف های مختلف فلسطینی، عصر امروز پنجشنبه این منطقه را ترک کرد و به قاهرهبازگشت.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، مسئولان رسانه ای این هیات اعلام کردند کههیات امنیتی مصر به خاطر “ماموریت کاری” به قاهره بازگشته است و هفتهآینده دوباره به نوار غزه بازخواهد گشت.

ریاست هیات امنیتی مصری بر عهده “سامح نبیل” از مسئولان سازماناطلاعات این کشور بود و عبد الهادی فرج و خالد سامی سرکنسول مصر در رام الله نیزدر آن عضویت داشتند.

این هیات مصری پس از آن به نوار غزه سفر کرده بود که هیاتی از جنبش مقاومتاسلامی “حماس” به ریاست “اسماعیل هنیه” رئیس دفتر سیاسی اینجنبش در تلاش برای احیای آشتی ملی در سایه بی توجهی دولت وفاق ملی از عمل به برخیبندهای توافقات آشتی ملی به قاهره سفر کرده بود.

این هیات که همزمان با سفر هیاتی از دولت وفاق ملی به غزه، وارد این منطقه شدهبود، دیدارهای جداگانه ای با وزرای دولت وفاق ملی و دو جنبش فتح و حماس و احزاب وگروه های فلسطینی و برخی موسسات و شخصیت های برجسته فلسطینی در غزه داشت.

هیات مذکوز صبح امروز پنجشنبه و قبل از ترک نوار غزه با “زیاد ابوعمرو” معاون نخست وزیر دولت وفاق ملی دیدار و درباره راه های اجرای توافقاتآشتی ملی بحث و تبادل نظر کرد. این هیات قبل از این دو بار نیز با اسماعیل هنیهرئیس دفتر سیاسی حماس دیدار کرده بود.

لینک کوتاه:

کپی شد