جمعه 20/سپتامبر/2024

جبهه خلق: در شورای ملی که حماس و جهاد نباشند، مشارکت نمی کنیم

شنبه 17-مارس-2018

عضو کمیته مرکزی جبهه خلق تاکید کرد که این جبهه در هر گونه نشست شورای ملی کهجنبش های حماس و جهاد اسلامی و دیگر گروه های مقاومت در آن نباشند و یا نشست آن درداخل و تحت اشغالگری رژیم صهیونیستی برگزار شود، مشارکت نخواهد کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، خالد برکات در گفتگوی ویژه با “الرسالهنت” تصریح کرد که جبهه خلق مخالف برگزاری نشست شورای ملی در اراضی اشغالیفلسطین است و بر لزوم برگزاری آن در خارج تاکید دارد.

برکات خاطر نشان کرد که «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین همچناننهادهای فلسطینی را “مزرعه آبا و اجدادی” خود می داند، اما نشست شورایملی باید با مشارکت تمامی گروه ها در خارج برگزار شود.

وی افزود: در صورت برگزاری نشست شورای ملی با همان دیدگاه مبتنی بر حذف طرفهای دیگر، نتایجی مشابه نشست های قبلی که توسط ابو مازن (محمود عباس) برگزار شد،رقم خواهد خورد و این نشست ها هیچ مشروعیت و ارزشی برای ملت فلسطین ندارند.

این عضو کمیته مرکزی جبهه خلق خاطر نشان کرد که اگر تشکیلات خودگردان علاقه ایبه تحقق وحدت ملی واقعی داشت، پیشنهاداتی مانند برگزاری این نشست در غزه یا هرمکان دیگری با توافق گروه های فلسطینی ارائه می داد.

گفتنی است که عزام احمد عضو کمیته مرکزی جنبش فتح از تصمیم این گروه برایبرگزاری نشست شورای ملی تا قبل از ماه رمضان آینده در شهر رام الله و به شیوهقدیمی خبر داده و اعلام کرده بود که برگزاری نشست شورای ملی به شیوه جدید تنها پساز پایان شکاف داخلی ممکن است.

لینک کوتاه:

کپی شد