جمعه 25/اکتبر/2024

حمله نتانیاهو و لیبرمن به شورای حقوق بشر سازمان ملل

یکشنبه 25-مارس-2018

پس از تصویب چند قطعنامه در حمایت از حقوق ملت فلسطین و در محکومیت تجاوزاترژیم صهیونیستی به فلسطینیان در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، مقامات صهیونیستیزبان به انتقاد از این سازمان گشودند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع قدس اشغالی، اویگدور لیبرمنوزیر جنگ رژیم صهیونیستی ضمن حمله شدید به شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، ازدولت صهیونیستی خواست که عضویت “اسرائیل” در این شورا را به حالت تعلیقدرآورده و در اعتراض به قطعنامه های جدید این شورا علیه تجاوزات رژیم صهیونیستی ضدملت فلسطین، از شورای حقوق بشر خارج شود.

لیبرمن در صفحه شخصی خود در پایگاه اجتماعی “توئیتر” نوشت که«اسرائیل هیچ چیزی برای دنبال کردن در شورای حقوق بشر سازمان ملل ندارد. وقتی منوزیر امور خارجه بودم، تصمیم به خروج از این شورا گرفتم، اما متاسفانه وقتی دورهوزارت من تمام شد، ما باز به آنجا برگشتیم.»

لیبرمن همچنین در اظهار نظری تعجب برانگیز مدعی شد که «حضور ما در شورای حقوقبشر به مصوبات “سامی ستیزانه” این شورا مشروعیت می بخشد و این مضحکهباید متوقف شود.»

از سوی دیگر، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی هم با حمله به اینشورا اعلام کرد که «تصویب قطعنامه های غیر واقع بینانه بی ارتباط به این سازمان،باعث می شود شورای حقوق بشر بیش از پیش به یک “سیرک” شبیه شود. زمان آنفرا رسیده است که نام این شورا تغییر کند؛ چرا که تصمیماتی علیه تنها کانون “دموکراسی”در منطقه خاورمیانه اتخاذ می کند.»

شورای حقوق بشر سازمان ملل در نشست روز جمعه گذشته خود در ژنو، 4 قطعنامه ارائهشده توسط سازمان همکاری اسلامی در مورد فلسطین را با اکثریت آرا به تصویب رساند. یکیاز قطعنامه های تصویب شده، بر حق مسلم و غیرقابل تصرف ملت فلسطین در تعیین سرنوشت خویشو تشکیل کشور مستقل خود تاکید دارد.

همچنین دیگر قطعنامه به تصویب رسیده، نقض حقوق بشر در اراضی اشغالی فلسطین را محکومکرده و از رژیم صهیونیستی می خواهد به مرزهای سال 1967 عقب نشینی کرده و فورا دست ازتجاوزات علیه ملت فلسطین بردارد و به قطعنامه های شورای امنیت در این زمینه پایبندباشد.

در یکی دیگر از قطعنامه های تصویب شده، شهرک سازی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالیاز جمله قدس شرقی و بلندی های اشغالی جولان محکوم و تاکید شده است که تمامی شهرک هایاحداث شده از زمان اشغال قدس در سال 1967 به موجب قوانین بین المللی غیرقانونی و مانعیاصلی بر سر راه صلح عادلانه و پایدار و راهکار تشکیل دو کشور است.

شورای حقوق بشر سازمان ملل در قطعنامه ای دیگر، بر ضرورت جبران خسارت های واردشده به ملت فلسطین، بازخواست و محاکمه سران رژیم صهیونیستی بخاطر نقض قوانین بین المللیاز جمله در قدس شرقی، اجرای توصیه های هیئت حقیقت یاب بین المللی در مورد آثار و پیامدهایمنفی شهرک سازی رژیم صهیونیستی بر ملت فلسطین از جمله خسارت های اقتصادی، اجتماعی،فرهنگی و مدنی وارد شده به آنان، اجرای توصیه های هیئت حقیقت یاب سازمان ملل در موردجنگ سال 2009 در غزه و تضمین جبران ضررها و خسارت های وارد شده به ملت فلسطین و پرداختغرامت به آنان تاکید کرده است.

پنجمین قطعنامه تصویب شده، تدابیر و اقدامات رژیم صهیونیستی در بلندی های اشغالیجولان از جمله شهرک سازی در این منطقه را اقدامی نامشروع، غیرقانونی و باطل می داند.

لینک کوتاه:

کپی شد