شنبه 21/سپتامبر/2024

برگزاری نشست پارلمان فلسطین در مرزهای غزه

دوشنبه 26-مارس-2018

پارلمان فلسطین در باریکه غزه امروز دوشنبه نشست خود را در خیمه ای در نزدیکیمرزهای شرقی شهر غزه برگزار کرد تا حمایت خود را از راهپیمایی های حق بازگشت کهقرار است روز جمعه آینده برگزار شوند، اعلام کند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، احمد بحر نایب رئیس اول پارلمان فلسطین دراین جلسه تاکید کرد که «ما نشست بی سابقه ای را در نزدیکی مرزهایی که برای رسیدنما به اراضی اشغالی سال 1948 باید برچیده شوند، برگزار می کنیم، تا بر مقدس بودنحقوق و اصول فلسطینیان و غیر قابل تقسیم، چشم پوشی یا سوء استفاده بودن آنها تاکیدکنیم.»

بحر ضمن تاکید بر حمایت پارلمان فلسطین از راهپیمایی های بزرگ حق بازگشت خاطرنشان کرد که فرزندان ملت فلسطین در روز جمعه آینده خیمه های متعددی در مرزهایباریکه غزه نصب خواهند کرد و خود را نماینده شهرها و روستاهای فلسطینی معرفیخواهند نمود که ساکنان آنها در سال 1948 مجبور به مهاجرت شده اند.

وی افزود هدف این راهپیمایی ها، افشای جنایت های رژیم صهیونیستی در مقابلدیدان جهانیان و مجبور کردن جامعه بین المللی به انجام تعهدات و مسئولیت هایانسانی، حقوقی و اخلاقی خود در قبال ملت فلسطین است.

احمد بحر همچنین این نشست را اعلام وفاداری به بیش از 5 میلیون آواره فلسطینیدانست که منتظر بازگشت به شهر و دیار خود هستند که سال 1948 از آنجا بیرون راندهشده اند و هر کس از حق بازگشت چشم پوشی و یا بر سر آن مذاکره کند، خیانت بزرگی رامرتکب شده است.

در همین راستا، محمد غول رئیس کمسیون حقوقی پارلمان فلسطین هم نسبت به هر گونهبه رسمیت شناخته شدن یهودیت اسرائیل از سوی طرف فلسطینی یا طرف های عربی و جامعه بینالمللی هشدار داد و گفت این اقدام به منزله حمایت از اخراج فلسطینیان از اراضیاشغالی سال 1948 و ممانعت از بازگشت آوارگان فلسطینی به شهر و دیار خود خواهد بود.

غول از طرف های عربی و اسلامی خواست که گفتمان واحد و یکپارچه ای اتخاذ کرده ودر راستای ماموریت عربی و اسلامی شان، بر حق بازگشت تاکید کنند.

وی بر لزوم لغو محاصره 12 ساله رژیم صهیونیستی تاکید کرد و مسئولیت کامل هرگونه حمله به راهپیمایی های حق بازگشت را متوجه رژیم صهیونیستی دانست.

گروه های فلسطینی اعلام کرده اند که روز جمعه آینده (30 مارس جاری) راهپیماییبزرگ حق بازگشت را در مناطق مرزی باریکه غزه با فلسطین اشغالی برگزار خواهند کرد.

لینک کوتاه:

کپی شد