یکشنبه 22/سپتامبر/2024

حماس خواستار مشارکت گسترده ملت فلسطین در راهپیمایی حق بازگشت شد

پنج‌شنبه 29-مارس-2018

جنبش مقاومتاسلامی “حماس” در چهل و دومین سالگرد روز زمین، اقشار مختلف ملت فلسطیندر تمامی مناطق محل حضور آنها را به مشارکت گسترده در راهپیمایی بزرگ حق بازگشت کهقرار است فردا جمعه برگزار شود، دعوت کرد.

جنبش حماس طیبیانیه ای که نسخه ای از آن در اختیار مرکز اطلاع رسانی فلسطین قرار گرفت، اقشارمختلف ملت فلسطین را به پایبندی کامل به برگزاری راهپیمایی مسالمت آمیز و دوری ازهر گونه اقدامی که باعث تحریف این راهپیمایی از مسیر اصلی خود و مانع از موفقیت آنشود، فرا خواند.

در ادامه اینبیانیه آمده است که ملت فلسطین با مشارکت در راهپیمایی حق بازگشت امسال سعی درتحمیل قواعد جدید درگیری با رژیم صهیونیستی به منظور بازگشت به شهر و دیار آبا واجدادی خود را دارد و این ملت همچنان از سرزمین خود دفاع می کند و خواهد کرد وآماده است در این راه هر تاوانی را بپردازد.

حماس ضمنتاکید بر وحدت ملت فلسطین و یکپارچگی سرزمین و سرنوشت آن و قطعیت بازگشت اوارگانبه وطن و مخالفت با پذیرش قیمومیت طرف های دیگر یا اسکان این آوارگان در وطنجایگزین، اعلام کرد که مخالف تمامی پروژه های طراحی شده با هدف نابودی مسالهفلسطین است که آخرین مورد از آنها معامله قرن طراحی شده از سوی ترامپ است و ملتفلسطین با تمامی امکانات و توان خود با آن مقابله خواهد کرد.

این جنبش خاطرنشان کرده است که روز زمین روزی الهام بخش و فرصتی برای یادآوری حق بازگشت است کهملت ما با وجود درد و رنج فراوان هرگز آنرا فراموش نکرده است.

در ادامهبیانیه حماس آمده است که روز زمین نمادی برای وحدت ملی است. این سرزمین وطن ماست وملت فلسطین تنها بر روی سرزمین فلسطین زندگی خواهد کرد و دفاع از آن و جهاد در راهاین سرزمین و برای حفظ آن وظیفه ملی است که نمی توان بر روی آن چانه زنی یا سازشکرد.

حماس تاکیدکرده است که آرمان فلسطین در دل ها و ذهن تمامی اقشار ملت فلسطین و در وجدان امتعربی و اسلامی و تمامی آزادگان جهان زنده خواهد ماند و روز زمین و تمامی روزهایدیگر زمینه ای برای مبارزه و فداکاری به منظور آزادی سراسر فلسطین خواهد بود.

این جنبش درپایان به ملت مقاوم فلسطین در کرانه باختری و باریکه غزه، قدس، اراضی اشغالی سال48 و خارج به خاطر رشادت ها و فداکاری هایشان در راه حفظ حقوق و هویت خود و به شیخرائد صلاح رئیس جنبش اسلامی اراضی اشغالی 48 به خاطر نقش برجسته اش در دفاع ازمسجد الاقصی، سرزمین و ملت فلسطین درود فرستاد.

لینک کوتاه:

کپی شد