یکشنبه 22/سپتامبر/2024

درخواست بازنگری انگلیس در قراردادهای تسلیحاتی خود با رژیم صهیونیستی

چهارشنبه 11-آوریل-2018

رئیس حزب “کارگر” انگلیس از دولت این کشور خواست که در قراردادهایتسلیحاتی خود با رژیم صهیونیستی بازنگری کند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع انگلیسی، “جرمیکوربین” در سایه تحولات مرزهای باریکه غزه که منجر به شهادت 32 فلسطینی بهضرب گلوله نظامیان صهیونیست شده است، خواستار بازنگری لندن در قراردادهای تسلیحاتیخود با تل آویو شد.

وی افزود: دولت انگلیس باید درباره اقدامات غیرقانونی و غیرانسانی اخیر ارتشصهیونیستی تحقیق کند و از درخواست “آنتونیو گوترش” دبیر کل سازمان مللمتحد برای انجام تحقیقات بین المللی مستقل درباره کشتار تظاهرات کنندگان فلسطینیدر مرزهای غزه حمایت و در قراردادهای فروش سلاح که ممکن است در راستای نقض قوانینبین المللی مورد استفاده قرار گیرند، بازنگری کند.

کوربین رژیم صهیونیستی را مسئول حوادث اخیر در مرزهای غزه معرفی و اعلام کردکه دهها هزار فلسطینی که در روز زمین در مرزهای غزه تجمع کرده بودند، سعی دربرگزاری راهپیمایی مسالمت آمیز را داشتند.

وی خاطر نشان کرد که کشته و  زخمی کردنشمار بیشتری از تظاهرات کنندگان فلسطینی غیرمسلح در روزهای اخیر توسط نظامیانصهیونیست ناراحت کننده است و شلیک گلوله های جنگی به سمت شهروندان فلسطینی اقدامیغیرقانونی و غیرانسانی است که به هیچ وجه نمی توان آنرا قبول کرد.

کوربین تصریح کرد که اکثر ساکنان نوار غزه را آوارگان تشکیل می دهند که بیش ازیک دهه است تحت محاصره قرار گرفته و از حقوق اساسی انسانی و سیاسی خود محروم شدهاند. وی تاکید کرد که فلسطینی ها حق قانونی برای بازگشت به منازل خود در داخلاراضی اشغالی سال 1948 را دارند.

رئیس حزب کارگر انگلیس خاطر نشان کرد که «ساکنان غزه حق اعتراض به شرایطوحشتناک و محاصره و اشغال مستمر اراضی خود را دارند و می توانند از حق بازگشت خودبه منازل شان و نیز حق تعیین سرنوشت شان حمایت کنند.

لینک کوتاه:

کپی شد