سه شنبه 24/سپتامبر/2024

لیبرمن: ارتش و تمامی سرویس های امنیتی باید در مرزهای شمالی آماده باشند

دوشنبه 16-آوریل-2018

در حالیکه بیش از یک هفته از حمله جنگنده های رژیم صهیونیستی به فرودگاه نظامی تیفور در سوریه که به کشته شدن 14 نفر از جمله 7 ایرانی منجر شد، می گذرد، وزیر جنگ این رژیم تاکید کرد که اسرائیل هرگز اجازه نمی دهد روسیه بر سر راه فعالیت این رژیم در منطقه (سوریه) محدودیت اعمال کند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، آویگدور لیبرمن در گفتگو با پایگاه خبری عبری زبان “والا” مدعی شد که اسرائیل مسئول حمله به پایگاه نظامی سوریه نیست. با این حال او گفت “ما کارهایی را که لازم است باید انجام دهیم و هرگز اجازه تقویت حضور ایران در سوریه را نمی دهیم.”

لیبرمن مدعی شد که رژیم صهیونیستی در امور داخلی سوریه دخالت نمی کند و صرفا به دنبال تامین امنیت خود است و روسیه هم این را خوب می داند.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون اینکه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه تا چه اندازه اجازه فعالیت اسرائیل در سوریه را خواهد داد، گفت که وقتی بحث مصلحت اسرائیل مطرح باشد، هیچ محدودیتی را نخواهد پذیرفت.

آویگدور لیبرمن تصریح کرد که رژیم صهیونیستی به تماس و رایزنی با مقامات روسیه به منظور جلوگیری از هرگونه رویارویی مستقیم میان دو طرف ادامه می دهد و یک خط ارتباط دائمی بین طرفین وجود دارد که کارآمدی آن نیز به اثبات رسیده است.

لیبرمن افزود که تمامی گزینه ها روی میز است و اسرائیل هرگز اجازه حضور نظامی جدی ایران در سوریه و احداث مثلا فرودگاه نظامی یا بندر را نخواهد داد.

وی اظهار داشت که نمی گذاریم شرایطی حاکم شود که سوریه به یک جبهه پیشرو علیه اسرائیل تبدیل شود. لیبرمن مدعی شد که حماس و حزب الله بدون حمایت های ایران نمی توانند به مبارزه با این رژیم ادامه دهند.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در ادامه گفت که اجازه نمی دهیم نوار غزه به پایگاه پیشرو ایران تبدیل شود و استراتژی اسرائیل در مورد غزه مبتنی بر خلع سلاح این جنبش، بازگرداندن نظامیان ربوده شده اسرائیلی و پس از آن عمران و بازسازی باریکه غزه خواهد بود.

لیبرمن تاکید کرد که رژیم صهیونیستی در آستانه سالروز اشغال فلسطین با چالش هایی جدی در مرزهای شمالی مواجه است و سوریه، ایران، حزب‌الله و ارتش لبنان به یک نیروی واحد تبدیل شده‌اند و جبهه‌ای را برای مقابله با رژیم صهیونیستی تشکیل داده‌اند و این یک چالش اساسی و راهبردی پیش روی ما است و باید برای مقابله با آن آماده باشیم.

لینک کوتاه:

کپی شد