دوشنبه 23/سپتامبر/2024

نگرانی ارتش صهیونیستی از واکنش سردار سلیمانی به عملیات تی فور

چهارشنبه 18-آوریل-2018

ارتش صهیونیستی به دنبال تهدید ایران به واکنش در قبال حمله اخیر به پایگاه نظامی “تی فور” سوریه مدعی شد که “بازوی هوایی” ایران در سوریه حضور دارد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از پایگاه صهیونیستی “یدیعوت أحرونوت”، ارتش صهیونیستی خودش را آماده شلیک موشک ها و حملات پهپادهای ایرانی به فلسطین اشغالی می کند و مدعی شده است که به هر گونه عملیات انتقام جویانه ایران علیه خود با قدرت پاسخ خواهد داد.

رژیم صهیونیستی معتقد است که سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در حال برنامه ریزی برای اجرای عملیات انتقام جویانه در واکنش به حمله اسرائیل به پایگاه نظامی “تی فور” سوریه و شهادت 7 نفر از نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در این حمله است.

بر اساس این برآوردها، ایران قصد دارد به جای ارسال نیروهای خود مانند گذشته، از موشک های نقطه زن یا پهپادهای خود برای ضربه زدن به اسرائیل استفاده کند.

ارتش صهیونیستی از ترس این حملات به حالت آماده باش درآمده است و روزنامه یدیعوت هم به این مساله اشاره کرده و اعلام نموده است که نسل دوم موشک های بزرگ زمین به زمین کوتاه برد و با برد متوسط ایران مانند موشک های “فتح 110″، “فجر 5” و موشک های بالستیک “شهاب” با برد بیش از 1300 کیلومتر می توانند از ایران فلسطین اشغالی (اسرائیل) را هدف قرار دهند.

یدیعوت خاطر نشان کرده است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران مجموعه سومی از سامانه های پدافندی و سامانه های راداری برای شناسایی هواپیماها را در اختیار دارد که بخش هایی از این تجهیزات نیروی هوایی ایران عملا به سوریه انتقال داده شده است و سردار حاجی زاده فرمانده نیروی هوایی ایران عملا بر فعالیت این نیروی هوایی علیه اسرائیل نظارت دارد.

در ادامه این گزارش آمده است که در هر یک از این اماکن، گروهی از نیروی هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران حضور دارد که از هواپیماهای مسافربری نظامی “IL-76” ساخت روسيه استفاده می کنند و این هواپیماها می توانند موشک و تجهیزات جنگی دیگر را به حزب الله انتقال دهند یا موشک ها و پهادهای مورد استفاده سپاه پاسداران را به پایگاه های نظامی هوایی در سوریه منتقل کنند.

لینک کوتاه:

کپی شد