شنبه 21/سپتامبر/2024

عباس نباید زندگی سیاسی خود را با همدستی در محاصره غزه به پایان ببرد

چهارشنبه 25-آوریل-2018

جنبش مقاومت اسلامی “حماس” اعلام کرد که محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نخواهد توانست هدف “به زانو درآوردن باریکه غزه” را که رژیم صهیونیستی در تحقق آن شکست خورد، محقق سازد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، سامی ابو زهری سخنگوی حماس در یادداشتی در شبکه ارتباط جماعی “توئیتر” خاطر نشان کرد که «محمود عباس موفق به انجام کاری که رژیم صهیونیستی در آن تحقق آن شکست خورد، نخواهد شد و این زشت است که وی زندگی سیاسی خود را با بر هم زدن وحدت ملی و مشارکت با رژیم صهیونیستی در محاصره غزه به پایان ببرد.»

عباس از آوریل سال گذشته مجازات های متعددی علیه باریکه غزه اعمال کرد و مدعی شد که هدف از این مجازات ها وادار کردن جنبش حماس به تحویل باریکه غزه به دولت وفاق ملی است. وی پس از آن نیز به بهانه حمله به هیات رامی حمدالله نخست وزیر تشکیلات رام الله در غزه که جنبش حماس را متهم به دست داشتن کامل در این عملیات کرد، مجازات های جدیدی علیه غزه اعمال کرد؛ هر چند که حماس بارها این اتهام را رد کرده است.

از سوی دیگر، عباس و جنبش فتح با وجود مخالفت گروه های بزرگ فلسطینی از جمله جنبش حماس، جهاد اسلامی، جبهه خلق و جبهه دموکراتیک با برگزاری نشست شورای ملی بدون توافق ملی، بر برگزاری این نشست در تاریخ 30 آوریل جاری تاکید دارند.

این در حالی است که بیش از 100 عضو شورای ملی طی نامه ای به سلیم زعنون رئیس شورای ملی فلسطین خواستار تعویق 23 امین نشست شورا که قرار است در 30 آوریل جاری در شهر رام الله برگزار شود، شده بودند.

شورای ملی فلسطین به منزله پارلمان سازمان آزادی بخش فلسطین است که در سال 1948 تاسیس شده است و نمایندگان ملت فلسطین در داخل و خارج به همراه افراد مستقل و نمایندگان پارلمانی و گروه های فلسطینی؛ به جز حماس و جهاد اسلامی و برخی گروه های دیگر در آن مشارکت دارند.

لینک کوتاه:

کپی شد