شنبه 21/سپتامبر/2024

مراسم های رسمی و مردمی در نوار غزه برگزار می شود

پنج‌شنبه 26-آوریل-2018

جنبش مقاومت اسلامی حماس و وزارت کشور در نوار غزه امروز پنجشنبه مراسم باشکوهی را به منظور استقبال از پیکر شهید فادی بطش دانشمند فلسطینی برگزار می کنند. به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، پیش بینی می شود پیکر این شهید امروز از طریق گذرگاه مرزی رفح به نوار غزه منتقل گردد.   
منابع خبری فلسطینی اعلام کردند که حماس کمیته ای را برای نظارت بر روند تحویل گرفتن جنازه این شهید در گذرگاه رفح تا تشییع آن فردا جمعه تشکیل داده است.
قرار است پیکر این شهید امروز طی مراسمی رسمی که وزارت کشور و حماس برگزار می کنند مورد استقبال قرار گیرد و یک نشست خبری با حضور نمایندگان و رهبران گروه های فلسطینی در رفح برگزار شود که در جریان آن خلیل حیه عضو دفتر سیاسی حماس سخنرانی می کند.
جنازه این شهید در چارچوب یک مراسم رسمی از گذرگاه رفح به سمت شمال غزه منتقل می گردد.
 طبق برنامه ریزی انجام گرفته، جنازه این شهید راس ساعت 10 صبح فردا به مسجد عمری در شهر جبالیا منتقل می شود و ساعت 11 نماز میت اقامه می گردد و پس از اقامه نماز جمعه جنازه این شهید به چادر بازگشت منتقل می گردد و بار دیگر در آنجا نماز میت اقامه می گردد.
قرار است مجلس ختمی فردا بعد از نماز عصر در مسجد عمری برگزار شود، این مجلس تا ساعت 22 شامگاه ادامه خواهد داشت.
لازم به ذکر است که شهید فادی بطش استاد دانشگاه و مهندس برق فلسطینی که یکی از اعضا و فعالان جنبش مقاومت اسلامی حماس بود، صبح روز شنبه گذشته به ضرب گلوله دو فرد ناشناس در مسیر رفتن به مسجد برای اقامه نماز صبح در کوالالامپور به شهادت رسید. 

لینک کوتاه:

کپی شد