شنبه 21/سپتامبر/2024

سخنان هنیه در مورد نشست شورای ملی و سازمان آزادی بخش

دوشنبه 30-آوریل-2018

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس امروز دوشنبه تاکید کرد که وحدت ملت فلسطین تنها راه به شکست کشاندن طرح ها و توطئه ها برای نابودی مسئله فلسطین است.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، اسماعیل هنیه در سخنان امروز خود بر ضرورت بازسازی ساختار سازمان آزادی بخش و موسسات و نهادهای وابسته به تشکیلات خودگردان بر اساس اجماع ملی گروه های فلسطینی تاکید کرد و گفت که ما به تحرکات خود برای سر و سامان دادن به اوضاع داخلی فلسطین و پایان دادن به دودستگی و اختلافات سیاسی ادامه می دهیم.
هنیه در رابطه با برگزاری نشست شورای ملی در رام الله نیز گفت که هر شورایی که عملا متضمن مفهوم وحدت نباشد، شورایی غیر ملی است و بهترین گزینه، به تعویق انداختن نشست شورای ملی و دادن فرصت اجرای گفتگوی ملی جامع است.
وی افزود که اگر رهبران تشکیلات خودگردان بر مواضع خود اصرار داشته باشند و موضعی در راستا تحقق وحدت ملی اتخاذ نکنند، خواهند دید که خود را به کلی از ملت جدا کرده اند. وی اشاره کرد برگزاری نشست شورای ملی به شیوه کنونی با توطئه هایی که در منطقه در جریان است، در ارتباط است.
اسماعیل هنیه تاکید کرد که سازمان آزادی بخش یا باید عموم فلسطینیان را شامل شود و همه در آن سهیم باشند یا اینکه به ابزاری برای تحقق اهداف و خواسته های برخی طرف ها تبدیل خواهد شد و ما همچنان بر این مسئله تاکید داریم که این سازمان باید متعلق به تمامی فلسطینیان باشد.
هنیه با اشاره به اینکه سیاست های ابومازن نشان می دهد که او در پی حذف کردن جریان های فعال و تاثیرگذار از صحنه است، تاکید کرد که این اقدام مردود و باطل است و با اجماع و موضع ملی واحد فلسطینیان مواجه خواهد شد.
وی اظهار داشت که اولویت راهبردی ما در مرحله کنونی به شکست کشاندن طرح صلح ترامپ موسوم به معامله قرن و توقف شراکت و همکاری با رژیم اشغالگر و تن ندادن به دیکته های دیگران است. وی تصریح کرد که تظاهرات بزرگ بازگشت و لغو محاصره، یکی از شیوه های مبارزات ملت فلسطین است.
از سوی دیگر، رهبر حماس خواستار برگزاری فوری انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان، مجلس قانونگذاری و شورای ملی شد.
اسماعیل هنیه ضمن تقدیر از سرویس های امنیتی نوار غزه که موفق به کشف جزئیات انفجار در مسیر خودروی رامی حمد الله و ترور نافرجام توفیق ابونعیم شدند، تاکید کرد که کنفرانس وزارت کشور فلسطین در نوار غزه با هدف رقابت های سیاسی برگزار نشد، بلکه هدف آن کشف جزئیات توطئه و دسیسه ای خطرناک بود که علیه غزه چیده شده و همچنان در جریان است.
هنیه تاکید کرد که روشن است هدف از این انفجارها به شکست کشاندن آشتی ملی و جلوگیری از وحدت ملت فلسطین و بهبود اوضاع داخلی با تکیه بر توافقنامه های به امضا رسیده بود.
وی گفت که متاسفانه عاملان این جنایت تا حدودی موفق شدند به روند تحقق آشتی ملی ضربه زده و آن را به بن بست بکشانند.
هنیه تاکید کرد که دومین هدف این انفجارها، توجیه مجازات های اعمال شده بر ساکنان نوار غزه از جمله مسئله قطع حقوق کارکنان و جوانان وابسته به فتح بود.
اسماعیل هنیه خاطر نشان کرد که عاملان این انفجارها می خواهند در مسیر تظاهرات بازگشت و شکتن محاصره غزه سنگ اندازی کرده و هرج و مرج و ناامنی در این باریکه ایجاد کنند.
وی با اشاره به اینکه توطئه بسیاری خطرناکی علیه غزه به راه افتاده بود، تاکید کرد که به یاری خداوند و سپس به لطف تلاش های سرویس های امنیتی و همکاری و آگاهی مردم این توطئه نقش بر آب شد.

لینک کوتاه:

کپی شد