شنبه 21/سپتامبر/2024

توافق حماس و جبهه خلق بر برگزاری نشست ملی وحدت بخش

یکشنبه 6-می-2018

رهبران جنبش مقاومت اسلامی “حماس” و جبهه خلق برای آزادی فلسطین امروز یکشنبه بر لزوم ایستادگی در برابر طرح آمریکا برای نابودی مساله فلسطین تاکید کرده و خواستار افزایش تلاش های تمامی طرف های ملی برای برگزاری نشست شورای ملی وحدت بخش در نزدیک ترین زمان ممکن شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، رهبران حماس در این نشست که به ریاست اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی این جنبش و با حضور یحیی سنوار، خلیل حیه، روحی مشتهی، صلاح بردویل و طاهر نونو برگزار شد با هیاتی از رهبران جبهه خلق؛ از جمله رباح مهنا، کاید غول و جمیل مزهر اعضای دفتر سیاسی این گروه و حسین منصور و ماهر مزهر دو عضو کمیته مرکزی این گروه دیدار کردند.

بر اساس بیانیه صادره از سوی جبهه خلق، در این نشست مسائل و موضوعات مهمی مانند خطرات  چالش های پیش روی ملت فلسطین از جمله طرح دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای نابودی مساله فلسطین و حقوق ملی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

طرفین در این دیدار بر لزوم مقابله با طرح آمریکا و مقابله با تمامی تلاش ها برای اجرایی کردن “معامله قرن”؛ چه در عرصه داخلی، چه منطقه و یا بین المللی تاکید کردند.

در این نشست همچنین مساله برگزاری نشست شورای ملی فلسطین در 30 آوریل گذشته بدون توافق با دیگر گروه های فلسطینی و بازتاب منفی این مساله بر روی تلاش های طرف های فلسطینی برای ایجاد وحدت در جبهه داخلی و تحقق وحدت ملی جدی بر اساس برنامه سیاسی و مبارزاتی مشترک و نیز بازسازی نهادهای زیرمجموعه سازمان آزادی بخش فلسطین بر اساس اصول دموکراتیک و توافقات ملی امضا شده مورد بررسی قرار گرفت.

هیات های حماس و جبهه خلق در این دیدار بر لزوم پیگیری و افزایش تلاش ها برای جلب حمایت تمامی طرف های ملی از برگزاری نشست شورای ملی وحدت بخش در نزدیک ترین زمان ممکن و با مشارکت تمامی گروه ها تاکید کردند و آنرا مایه تقویت نقش و جایگاه ساف دانستند و در عین حال، بر  لزوم پیگیری تلاش ها برای پایان بخشیدن به شکاف داخلی و دعوت از برادران مصری برای پیگیری تلاش ها در این زمینه تاکید نمودند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است که در این نشست تظاهرات های حق بازگشت مورد بحث و بررسی قرار گرفت و طرفین ضمن تمجید از مشارکت گسترده مردمی در این تظاهرات ها و رشادت ها و ایثارگری های آنها، خواستار گسترش و تداوم این تظاهرات ها و حفظ وحدت میدانی شدند و از این تظاهرات ها به عنوان یکی از اشکال مهم و اصلی مقاومت مردمی یاد کردند که در کنار دیگر اشکال مقاومت صورت می گیرد.

طرفین در پایان این نشست بر لزوم مقاومت در برابر تمامی اشکال محاصره نوار غزه و دستیابی به راهکارهای کارآمد برای لغو این محاصره تاکید نمودند.

لینک کوتاه:

کپی شد