شنبه 21/سپتامبر/2024

افشای دیدار نتانیاهو و سفیر امارات در واشنگتن

یکشنبه 13-می-2018

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و “یوسف العتیبه” سفیر امارات در واشنگتن ماه مارس گذشته به یکدیگر دیدار کرده اند که این بیانگر نزدیکی روابط رژیم صهیونیستی و امارات و تلاش برای عادی سازی روابط است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از خبرگزاری “آسوشیتدپرس”، این دیدار در رستوران میلانو در دانشگاه جورج تاون که شمار زیادی از شخصیت های سیاسی سرشناس در واشنگتن ـ از جمله باراک اوباما رئیس جمهور سابق و وزرای دولت کنونی آمریکا ـ در آنجا رفت و آمد دارند، انجام گرفته است.

نتانیاهو آن زمان برای شرکت در اجلاسی در حمایت از رژیم صهیونیستی به واشنگتن سفر کرده بود.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در مورد چگونگی این دیدار بیان کرد که این دیدار بنابر درخواست سفیر امارات انجام شده است و زمانیکه نتانیاهو همراه با همسرش ساره قصد صرف غذا در این رستوران را داشتند، العتیبه نیز همراه با “بریان هاک” از مشاوران سیاسی ارشد وزارت خارجه آمریکا و گروهی از خبرنگاران آمریکایی و شیخ عبدالله بن راشد آل خلیفه سفیر بحرین در واشنگتن در آنجا حضور داشته است.

العتبیه پس از اینکه متوجه حضور نتانیاهو می شود، نخست از طریق مالک رستوران سپس از طریق یکی از خبرنگاران پیامی برای او فرستاده و خواستار دیدار با او می شود.

خبرگزاری مذکور افزود که پس از مدت کمی نتانیاهو آمده و در حالیکه قصد خروج از رستوران را داشت، کنار آن ها ایستاده و به سوالات گروهی از خبرنگاران در مورد ایران و مسائلی دیگر پاسخ داد.

در این فاصله بگو بخندهایی نیز میان نتانیاهو و خبرنگاران حاضر و سفرای امارات و بحرین انجام گرفته است و نتانیاهو با هر دوی آن ها دست داده و از رستوران خارج شده است.

آسوشیتدپرس تاکید کرد که طرفین اسرائیلی و اماراتی چیزی در مورد این دیدار نگفته اند اما این دیدار به شیوه ای که بیان شد، انجام گرفته است.

خبرگزاری مذکور اشاره کرد که این دیدار از یکی از پوشیده ترین رازها در جهان عرب پرده برمی دارد که عبارت است از روابط مخفی رژیم صهیونیستی با برخی کشورهای عرب همجوار که اخیرا به سبب پاره ای مسائل مشترک از جمله دشمنی با ایران در حال علنی شدن است.

 

لینک کوتاه:

کپی شد