جمعه 20/سپتامبر/2024

تعرض 1042 شهرک نشین صهیونیست به قبله نخست مسلمانان

یکشنبه 13-می-2018

بیش از 1000 شهرک نشین صهیونیست از ساعات اولیه صبح امروز یکشنبه تحت حمایت شدید نیروهای پلیس و یگان ویژه رژیم صهیونیستی از سمت باب المغاربه اقدام به هتک حرمت قبله نخست مسلمانان کرده اند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، از صبح امروز تا به این لحظه 1042 شهرک نشین تندرو یهودی وارد مسجد الاقصی شده اند.
گروه های یهودی فعال در زمینه ساخت معبد کذایی تصمیم دارند صدها شهرک نشین یهود را وارد مسجد الاقصی کنند و جشنی را به مناسبت آنچه که به اصطلاح “روز یکپارچه سازی قدس” خوانده می شود، برگزار کنند.در این مراسم تعداد زیادی از خاخام های گروه های تندروی یهودی و رهبران و اعضای این گروه ها شرکت می کنند.

در پی تعرض شهرک نشینان به مسجد الاقصی و برگزاری مراسم های آیین یهود در محوطه های آن، اوضاع این مسجد متشنج شده است و نظامیان صهیونیست باب المغاربه را مسدود کردند و درگیری هایی میان فلسطینیان و نظامیان اسرائیلی به وقوع پیوست.

نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی به شماری از نگهبانان مسجدالاقصی که به تعرض شهرک نشینان به این مکان مقدس معترض بودند، حمله کرده و اقدام به سرکوب آنان کردند.

تعرض گسترده شهرک نشینان تندرو یهودی به مسجد الاقصی یک روز قبل از انتقال سفارت آمریکا به  قدس اشغالی صورت می گیرد. دولت آمریکا قرار است فردا دوشنبه تصمیم ترامپ مبنی بر انتقال سفارت این کشور از تل آویو به قدس را عملی کند و در همین راستا هیئتی آمریکایی امروز راهی فلسطین اشغالی می شود.

لازم به ذکر است که شماری از خاخام های یهودی نیز شهرک نشینان را در جریان تعرض به مسجد الاقصی همراهی می کردند.

لینک کوتاه:

کپی شد