جمعه 20/سپتامبر/2024

بررسی قطعنامه حمایت از پایداری ملت فلسطین در نشست اتحادیه عرب

چهارشنبه 16-می-2018

معاون دبیر کل اتحادیه عرب تاکید کرد که در نشست نمایندگان دائم کشورهای عضو اتحادیه عرب، پیش نویس قطعنامه حمایت از پایداری ملت فلسطین و مخالفت با تصمیم آمریکا درباره قدس مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این نمایندگان امروز چهارشنبه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با “اسامه نقلی” سفیر عربستان سعودی در مصر و نماینده دائم آن در اتحادیه عرب پیش نویس قطعنامه حمایت از پایداری ملت فلسطین و مخالفت با تصمیم آمریکا درباره قدس را بررسی کردند. در این نشست “دیاب لوح” سفیر فلسطین در مصر و نماینده دائم آن در اتحادیه عرب نیز حضور داشت. 

حسام زکی در پایان این نشست فوق العاده نمایندگان دائم کشورهای عضو اتحادیه عرب تصریح کرد که قرار است این قطعنامه به وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه که قرار است فردا پنجشنبه نشست فوق العاده برگزار کنند، ارائه خواهد شد و در آن به موضع جهان عرب در قبال تصمیم آمریکا در زمینه انتقال سفارت این کشور به قدس و تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین اشاره شده است.

در این نشست همچنین اتحادیه عرب به دبیرخانه خود دستور داد طرحی را برای برای مقابله با تصمیم آمریکا در زمینه به رسمیت شناختن قدس به عنوان “پایتخت اسرائیل” و انتقال سفارت این کشور به آن تهیه کند.

نشست فوق العاده نمایندگان دائم کشورهای عضو اتحادیه عرب امروز چهارشنبه در شهر قاهره؛ مقر اتحادیه عرب آغاز شد تا تبعات انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی و نیز اوضاع اراضی اشغالی فلسطین مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

ارتش صهیونیستی در روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری دست به کشتار گسترده تظاهرات کنندگان فلسطینی در مرزهای باریکه غزه زد که منجر به شهادت دست کم 62 فلسطینی و زخمی شدن بیش از 3000 نفر دیگر شد.

تظاهرات کنندگان فلسطینی سعی داشتند در تظاهرات مسالمت آمیز خود به مناسبت سالروز فاجعه اشغال فلسطین، اعتراض خود را به انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی نشان داده و 70 امین سالروز فاجعه اشغال فلسطین را گرامی بدارند.

لینک کوتاه:

کپی شد