جمعه 25/اکتبر/2024

نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل برای بررسی حوادث غزه

پنج‌شنبه 17-می-2018

شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد فردا جمعه نشست ویژه ای برای بررسی کشتار اخیر تظاهرات کنندگان فلسطینی در نوار مرزی باریکه غزه تشکیل می دهد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد امروز پنجشنبه با صدور بیانیه ای خاطر نشان کرد که پیشنهاد برگزاری نشست ویژه این شورا از سوی فلسطین و امارات مطرح شده است.

26 کشور از کل 47 کشور عضو این شورا از این طرح پیشنهادی حمایت کرده اند و فردا جمعه نشست ویژه ای برای بررسی وخامت اوضاع حقوق بشری در اراضی اشغالی فلسطین برگزار می شود.

ترکیه به عنوان عضو ناظر این شورا از طرح مذکور استقبال کرده است و حتی برخی کشورهای غیر مسلمان عضو شورای حقوق بشر مانند اکوادور، پاناما، آفریقای جنوبی و ونزوئلا هم از این طرح حمایت کرده اند.

مصوبات شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد الزام آور نیستند، اما باعث تشدید فشارهای بین المللی بر روی دولت صهیونیستی می شوند.

ارتش صهیونیستی طی روزهای دوشنبه و سه شنبه گذشته جنایت کم سابقه ای را علیه تظاهرات کنندگان مسالمت آمیز در مرزهای غزه مرتکب شد و 62 فلسطینی را شهید و بیش از 3188 نفر دیگر را به ضرب گلوله های جنگی و مشقی و با شلیک بمب های حاوی گاز اشک آور مجروح یا مسموم کرد.

تظاهرات کنندگان فلسطینی در اعتراض به انتقال سفارت آمریکا به قدس همزمان با 70 امین سالروز فاجعه اشغال فلسطین در مرزهای باریکه غزه تظاهرات می کردند که هدف تیراندازی گسترده نظامیان صهیونیست قرار گرفتند.

لینک کوتاه:

کپی شد