شنبه 26/اکتبر/2024

حماس تصمیم شورای حقوق بشر سازمان ملل علیه رژیم صهیونیستی را ستود

شنبه 19-می-2018

جنبش مقاومت اسلامی حماس تصمیم شورای حقوق بشر سازمان ملل مبنی بر اعزام تیمی از کارشناسان بین المللی برای تحقیق در خصوص جنایات جنگی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان ساکن نوار غزه و اقدامات خشونت آمیز ارتش اسرائیل علیه شرکت کنندگان در تظاهرات های بازگشت در نوار مرزی باریکه غزه با اراضی اشغالی 1948 را ستود.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این جنبش در بیانیه ای از مواضع تمامی کشورهای عضو این شورا که از این تصمیم حمایت کردند و در راس آنها موضع زید رعد الحسین رئیس این شورا که مقامات اسرائیلی را به باد انتقاد گرفت، تمجید کرد.
حماس این تصمیم و این مواضع را اقدامی مهم در راستای پرده برداشتن از ماهیت دشمن صهیونیستی و حجم ظلم و ستم این دشمن علیه ملت فلسطین خواند.
در این بیانیه از مجامع و نهادهای بین المللی و در راس آنها دیوان کیفری خواسته شده است سران تل آویو را به خاطر این تجاوزات و جنایات محاکمه و مجازات کنند.  
زید رعد الحسین، رئیس سازمان حقوق بشر سازمان ملل تاکید کرد که پاسخ اسرائیل به تظاهرات مردم غزه به طور کامل نابرابر و نامناسب بود.
وی تاکید کرد که اسرائیل به طور سیستماتیک بیش از دو میلیون نفر از مردم غزه را از ابتدایی‌ترین حقوق انسانی و حقوق بشر محروم کرده است.
زید رعد الحسین همچنین افزود که “اسرائیل مردم غزه را از بدو تولد تا زمان مرگ در یک منطقه سمی کثیف درون قفس حبس کرده است”.
وی در نشست ابتدایی شورای حقوق بشر سازمان ملل برای بررسی خشونت‌های اخیر در مرز غزه با انتقاد شدید از رژیم صهیونیستی تاکید کرد که نیروهای اسرائیلی ۶۰ نفر را فقط در روز دوشنبه گذشته قتل عام کردند.
این مسئول سازمان ملل اظهار داشت که هیچ طرفی با حوادث هفته گذشته امنیتش بیشتر نشده است و چشم‌انداز پایان اشغالگری، پایان خشونت و پایان ناامنی درحال ناپدید شدن است.

لینک کوتاه:

کپی شد