جمعه 20/سپتامبر/2024

هشدار بکیرات درباره تشدید تعرض صهیونیست ها به مسجد الاقصی در ماه رمضان

چهارشنبه 23-می-2018

ناجح بکیرات مدیر دایره امور شرعی اوقاف اسلامی قدس گفت که دشمن صهیونیستی سعی دارد با گسترش دامنه تعرضات شهرک نشینان صهیونیست به مسجد مبارک الاقصی در ماه مبارک رمضان واقعیت جدیدی را بر شهر بیت المقدس تحمیل کند. 
وی در مصاحبه با مرکز اطلاع رسانی فلسطین تصریح کرد که این اقدام به مثابه نادیده انگاشتن تمامی خطوط قرمز است، رژیم صهیونیستی نه به ماه مبارک رمضان احترام می گذارد و نه به شعبان و به شوال، این رژیم درصدد پیاده کردن طرح ها و برنامه های خود است. 
وی با بیان اینکه اسرائیل در گذشته در ماه مبارک رمضان مانع از ورود شهرک نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی می شد، افزود: این مسجد در ماه مبارک رمضان مالامال از خیل نمازگزاران و روزه داران است که تعرضات و تجاوزات صهیونیست ها را بر نمی تابند، زیرا این تجاوزات و تعرضات موجب تحریک آنان می شود.
وی خاطرنشان ساخت که دشمن صهیونیستی در ماه مبارک رمضان با این تجاوزات می خواهد احساسات دینی مسلمانان را جریحه دار و روحیه آنان را تضعیف کند و پیامی را به فلسطینیان بدهد مبنی بر اینکه بر مسجد الاقصی چنبره زده است و تصمیم گیری در مورد تمامی امور مربوط به آن در اختیار خود گرفته است.
وی تجاوزات دشمن صهیونیستی در ماه مبارک رمضان را بسیار خطرناک خواند و تاکید کرد که این اقدامات حامل پیام سرکوب فلسطینیان بیت المقدس و نمازگزاران و امت اسلامی است.
این مسئول فلسطینی از سازمان همکاری اسلامی خواست تا برای دفاع از حقوق دینی فلسطینیان و پایان بخشیدن به تعرضات شهرک نشینان صهیونیست به مسجد مبارک الاقصی در ماه مبارک رمضان دست به تحرکات فوری و جدی بزند.
بکیرات، جو حاکم بر بیت المقدس در شهر ماه مبارک را غمبار و ناراحت کننده خواند و تاکید کرد که انتقال سفارت آمریکا به قدس کاملا در وضعیت سیاسی، معنوی، اجتماعی و آموزشی این شهر بازتاب پیدا کرد. 
وی خاطرنشان ساخت که پس از انتقال سفارت آمریکا به قدس رژیم صهیونیستی به سرکوب فلسطینیان ساکن این شهر شدت بخشیده است، این رژیم از اقدام آمریکا به  انتقال سفارتش به قدس سوء استفاده می کند انگار که صاحب اصلی این شهر است.
وی تاکید کرد که دولت اسرائیل می خواهد نظارت اردن بر مقدسات اسلامی و مسیحی قدس را لغو کند و هویت عربی و اسلامی این شهر محو کند و تمامی نهادهای فلسطینی این شهر را از بین ببرد، اسرائیل فعالیت های آموزشی و اقتصادی فلسطینیان شهر قدس را محدود کرده است.  
وی تصریح کرد که به رغم این همه تجاوزات و جنایات، فلسطینیان همواره در شهر قدس و مسجد الاقصی حضور دارند، آنان به عمق طرح ها و توطئه آنان پی برده وبه مقابله با آنها برخاسته اند.
وی گفت که باید کشورهای عربی و اسلامی در قبال رنج و محنت های فلسطینیان ساکن قدس پاسخگو باشند و نباید در قبال شهر قدس کوتاهی کنند، آنها باید با این شهر همانند مکه و مدینه تعامل کنند. 
وی تاکید کرد که جامعه بین المللی در قبال تجاوزات دشمن صهیونیستی علیه شهر قدس پاسخگو باشد. 
شیخ بکیرات ضمن محکوم کردن تداوم حفاری های رژیم صهیونیستی در نزدیکی باب الاسباط ـ یکی از دروازه های قدس ـ گفت که این حفار ها در راستای محاصره مسجد الاقصی و از بین بردن هویت آن و شهر قدس و یهودی سازی آنها صورت می گیرد. 
وی خاطرنشان ساخت که رژیم صهیونیستی به بهانه توسعه مسجد الاقصی دست به این حفاری ها و مصادره اراضی اطراف آن می زند.

لینک کوتاه:

کپی شد