دوشنبه 23/سپتامبر/2024

احتمال برگزاری انتخابات زودهنگام در رژیم صهیونیستی

شنبه 26-می-2018

روزنامه صهیونیستی “معاریو” اعلام کرد که تصویب قانون معافیت یهودیان مذهبی “حریدیم” از خدمت نظامی می تواند منجر به برکناری “اویگدور لیبرمن” وزیر جنگ رژیم صهیونیستی شود و این مساله به معنای انحلال ائتلاف دولتی و دعوت به برگزاری انتخابات زودهنگام در ماه فوریه آینده خواهد بد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از این روزنامه، پیش نویس این قانون طی روزهای آینده و پس از پایان بررسی مساله احتمال ادغام یهودیان مذهبی “حریدیم” در ارتش صهیونیستی، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

در همین راستا، منابع سیاسی رژیم صهیونیستی احتمال می دهند که یهودیان مذهبی با توصیه جذب طلاب مدارس حریدیم در ارتس صهیونیستی و کاهش معافیت های اعطا شده در حال حاضر مخالفت خواهند کرد و انتظار می رود که روند تصویب قانون جدید را که منجر به معافیت کامل حریدیم از جذب در ارتش خواهد شد، سرعت ببخشند. پیش نویس این قانون طی ماه مارس گذشته در شور اول تصویب شد.

در همین راستا، معاریو به نقل از یک مسئول سیاسی اعلام کرد که انتخابات پارلمانی آتی رژیم صهیونیستی بیش از پیش نزدیک شده است و نتانیاهو در برابر فشارهای حریدیم دوام نخواهد آورد و مجبور به حمایت از قانون جدید خواهد شد.

این روزنامه خاطر نشان کرده است که در صورت تصویب این قانون، اویگدور لیبرمن کناره گیری حزب خود از ائتلاف دولتی را اعلام خواهد کرد و نتانیاهو نمی تواند ائتلاف شکننده دولتی را با کمتر از 61 عضو اداره کند و مجبور خواهد شد برگزاری انتخابات زودهنگام را به احتمال زیاد در فوریه سال 2019 اعلام کند.

لینک کوتاه:

کپی شد