پنج شنبه 19/سپتامبر/2024

ساخت 2500 واحد مسکونی جدید در کرانه باختری

دوشنبه 28-می-2018

نخست وزیر و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به اقدامات شتابزده خود برای ساخت مجتمع های شهرک سازی جدید در کرانه باختری به منظور توسعه شهرک های صهیونیستی ادامه می دهند تا بدین ترتیب، ارتباط مناطق مختلف کرانه باختری با هم را قطع کنند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، بنیامین نتانیاهو در صفحه شخصی خود در پایگاه اجتماعی توئیتر نوشت که با اویگدور لیبرمن وزیر جنگ برای ساخت 2500 واحد مسکونی جدید در شهرک های کرانه باختری به توافق رسیده است و دولت وی به شهرک سازی های بیشتر ادامه می دهد.

در همین راستا، محمد عوده کارشناس مسائل شهرک سازی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی از حمایت های همه جانبه آمریکا برای ساخت شهرک های صهیونیست نشین و مصادره مساحت های بیشتری از اراضی کرانه باختری سوء استفاده می کند و حضور دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در عرصه قدرت را فرصتی تاریخی برای شهرک سازی های بیشتر می داند.

وی در گفتگو با “الرساله نت” تصریح کرد که رژیم صهیونیستی بر پایه شهرک سازی و مصادره اراضی شکل گرفته است و تاکنون 85 درصد از اراضی کرانه باختری را مصادره کرده است.

گفتنی است که با وجود تاکید قطعنامه های مختلف سازمان ملل بر غیر قانونی بودن شهرک سازی های رژیم صهیونیستی، این رژیم به بهانه های مختلف به شهرک سازی ادامه می دهد و تمامی مراجع صهیونیستی؛ اعم از بنیامین نتانیاهو در راس هرم قدرت تا جریان راستگرای تندرو و شهرک نشینان و جمعیت های شهرک سازی سعی در تحمیل پروژه های شهرک سازی بیشتر را دارند.

لینک کوتاه:

کپی شد