یکشنبه 22/سپتامبر/2024

شکست تلاش های آمریکا برای محکوم کردن مقاومت در شورای امنیت

چهارشنبه 30-می-2018

منابع دیپلماتیک در سازمان ملل متحد اعلام کردند که کویت جلوی صدور پیش نویس بیانیه تهیه شده از سوی واشنگتن درباره ادعاهای مطرح شده در زمینه عملیات های موشکی مقاومت فلسطین از باریکه غزه به سمت  فلسطین اشغالی (اسرائیل) را ناکام گذاشت.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از خبرگزاری اناتولی، در پیش نویس این بیانیه حملات موشکی مقاومت فلسطین و در راس آن جنبش مقاومت اسلامی “حماس” به سمت شمال فلسطین اشغالی محکوم شده است.

صدور بیانیه های رسمی یا مطبوعاتی از سوی شورای امنیت نیازمند موافقت دسته جمعی تمامی 15 عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

این در حالی است که نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل روز گذشته مدعی شد که موشک های مقاومت فلسطین به مراکز عمومی و شهری از جمله نزدیکی یک مهدکودک اصابت کرده است.

البته این ادعا در حالی مطرح می شود که حملات مقاومت فلسطین به اراضی اشغالی پس از ماه ها قتل و کشتار غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه صورت گرفت و جنبه ای کاملا دفاعی داشت. در این مدت دست کم 130 فلسطینی شرکت کننده در تظاهرات مسالمت آمیز بازگشت به ناحق و بدون اینکه هیچ خطری برای نظامیان رژیم اشغالگر داشته باشند، به ضرب گلوله مستقیم به شهادت رسیدند و نزدیک به 14 هزار نفر دیگر نیز زخمی شدند که برخی از آنان حالشان به شدت وخیم است و ده ها نفر برای همیشه دچار معلولیت و نقص عضو شدند. حتی در میان شهدا 14 کودک و چندین زن هم دیده می شوند.

اشغالگران صهیونیست از 30 مارس گذشته دست به کشتار بی رحمانه و وحشیانه غیرنظامیان فلسطینی زدند اما دولت آمریکا نه تنها این حملات و جنایات را محکوم نکرد، بلکه آن را حق اسرائیل برای دفاع از خود دانست! و بدین گونه جانبداری خود از این رژیم و مشارکت در قتل و کشتار فلسطینیان را بیش از پیش به اثبات رساند.

لینک کوتاه:

کپی شد