سه شنبه 24/سپتامبر/2024

وقتی آمریکا در شورای امنیت تنها می ماند

شنبه 2-ژوئن-2018

آمریکا در جلسه روز گذشته شورای امنیت قطعنامه پیشنهادی کویت برای حمایت بین المللی از فلسطینیان را وتو کرد اما قطعنامه این کشور برای محکومیت حملات دفاعی مقاومت فلسطین در برابر حملات و جنایات رژیم اشغالگر صهیونیست هم بجز رای خود آمریکا، هیچ رای مثبت دیگری نیاورد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، در جلسه روز گذشته شورای امنیت، پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی کویت که در آن از به کارگیری خشونت فزاینده از سوی رژیم صهیونیستی انتقاد شده بود با ۱۰ رای مثبت، و ۴ رای ممتنع و تنها یک رای مخالف از سوی نماینده آمریکا وتو شد.

پیش‌نویس قطعنامه دوم هم که آمریکا آن را مطرح کرده بود و در آن حماس مقصر خشونت‌های خونین در نوار غزه و مرز این منطقه با اراضی اشغالی معرفی شده بود با ۱۱ رای ممتنع و ۳ رای مخالف در برابر تنها رای مثبتی که آمریکا به خودش داده بود ناکام ماند.

تاکنون سابقه نداشته است آمریکا قطعنامه‌ای را به شورای امنیت ارائه دهد و نتواند حتی یک کشور را در موافقت با آن با خود همراه سازد. بدین گونه آمریکا به خاطر جانبداری از رژیم صهیونیستی و کشتارهای وحشیانه آن علیه ملت فلسطین و نادیده گرفتن علنی حقوق فلسطینیان کاملا در جلسه شورای امنیت به انزوا کشیده شد و حتی یک کشور هم کنار آن قرار نگرفت.

لینک کوتاه:

کپی شد