شنبه 21/سپتامبر/2024

عفو بین الملل: اسرائیل زندگی هزاران فلسطینی را تباه کرده است

یکشنبه 3-ژوئن-2018

سازمان عفو بین الملل از رژیم صهیونیستی خواست هرچه سریع تر در تصمیم خود برای تخریب روستای خان احمر و آواره کردن بادیه نشینان ساکن آن بازنگری کند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، معاون مدیر منطقه ای برنامه خاورمیانه و شمال آفریقا در سازمان عفو بین الملل اظهار داشت که حکم تاسف بار صادره از دادگاه عالی رژیم صهیونیستی در هفته گذشته که به ارتش این رژیم اجازه تخریب کامل روستای خان احمر در قدس شرقی را می دهد، یک جنایت جنگی به شمار می رود و این حکم نه تنها موجب تخریب خانه های فلسطینیان می شود، بلکه منجر به آوارگی آنان نیز خواهد شد.

ماجدالینا مغربی افزود که رژیم صهیونیستی زندگی هزاران فلسطینی را تباه کرده است و سال ها زنان، مردان و کودکان را به سبب سیاست های نژادپرستانه خود در معرض صدمات روحی و روانی، نگرانی، اضطراب و استرس قرار داده است و آنان را از دریافت مجوز ساخت محروم کرده و اکنون بولدوزرهای خود را به این منطقه فرستاده تا خانه ها، مدارس و حتی محل نگهداری حیوانات را نیز تخریب و با خاک یکسان کند.

مغربی افزود که حکم دادگاه عالی رژیم صهیونیستی بسیار خطرناک است و این رژیم باید به قوانین بین المللی احترام گذاشته و از این طرح خود منصرف شود.

وی اظهار داشت که رژیم صهیونیستی باید به جای تخریب خانه های فلسطینیان، شهرک سازی غیرقانونی در اراضی اشغالی فلسطین را متوقف کند.

لینک کوتاه:

کپی شد