یکشنبه 22/سپتامبر/2024

خطیب مسجد الاقصی خواستار تشکیل اتحادیه عربی ـ اسلامی شد

پنج‌شنبه 7-ژوئن-2018

خطیب مسجد مبارک الاقصی خواستار تشکیل اتحادیه عربی ـ اسلامی مانند اتحادیه اروپا به منظور حمایت از ملت ها و منابع اقتصادی کشورهای عربی و اسلامی شد که به خاطر منازعات جاری به رهبری کشورهای استعمارگر بزرگ و در راس آنها؛ آمریکا در معرض خطر بزرگی قرار گرفته اند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، شیخ عکرمه صبری در گفتگو با پایگاه خبری “فلسطین الیوم” خاطر نشان کرد که اختلافات و درگیری های جاری در جهان عرب و اسلام ساخته و پرداخته قدرت های بزرگ استعماری و در راس آنها آمریکا است که باعث تقسیم جهان عرب و اسلام و کوچکتر شدن آن و عدم وجود قدرت قابل توجه در آن شده است.

وی افزود: در قبال این خطر بزرگ، باید اقدام به ایجاد اتحادیه میان عرب ها و مسلمانان مانند اتحادیه اروپا کنیم تا از طریق آن به درگیری های خونبار و اختلافات پایان دهیم و منافع اقتصادی کشورهایمان را حفظ کنیم تا قدرت مالی، اقتصادی و تجاری داشته باشیم و از موضع قدرتمندی در عرصه بین المللی برخوردار باشیم.

شیخ صبری در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد که پاسداشت روز جهانی قدس باعث زنده شدن یاد و خاطره این شهر مقدس نزد ملت های عربی و اسلامی و اعطای اهمیت تاریخی، دینی، فرهنگی و تمدنی به آن می شود.

وی افزود: روز جهانی قدس گامی در راستای یکپارچه سازی تلاش ها در راه قدس است و قدس همواره عامل اجماع بوده است و نه عامل اختلاف میان عرب ها و مسلمانان و از همین رو، همگان باید به آن اهمیت دهند.

خطیب مسجد الاقصی از ملت های عربی و اسلامی خواست از مسجد مبارک الاقصی و شهر اشغالی قدس حمایت کنند و دولت هایشان را برای پایان دادن به منازعات داخلی تحت فشار بگذارند.

گفتنی است که ملت های عربی و اسلامی هر ساله “روز جهانی قدس” را که به ابتکار حضرت امام خمینی (ره) رهبر بزرگ انقلاب اسلامی ایران آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به این نام نامگذاری شده است، گرامی می دارند و با برگزاری راهپیمایی های بزرگ حمایت خود از مساله فلسطین و قدس را نشان می دهند.

لینک کوتاه:

کپی شد